Scandalul Volkswagen a şters 4% din valoarea brandului de ţară al Germaniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen FOTO AP

Scandalul Volkswagen, declanşat la jumătatea lunii septembrie, când grupul german a admis că a trişat în timpul testelor de emisii din SUA, iar ulterior a recunoscut că 11 milioane de vehicule la nivel mondial au fost dotate cu un soft ilegal, a şters 191 de miliarde de dolari, respective 4% din valoarea brandului de ţară al Germaniei, potrivit companiei de consultanţă Brand Finance.

În prezent, brandul de ţară al Germaniei este evaluat de compania americană de consultanţă la 4.200 de miliarde de dolari. 

Cel mai mare producător auto din Europa a admis că a trişat în timpul testelor de emisii din SUA, iar ulterior a recunoscut că 11 milioane de vehicule la nivel mondial au fost dotate cu un soft ilegal, în acest scop. Grupul va lansa în ianuarie o campanie de rechemare a circa 11 milioane de automobile diesel implicate în scandal, la nivel global anticipând că aceasta s-ar putea încheia la sfârşitul anului 2016. VW a alocat 6,5 milioane de euro în trimestrul trei, pentru acoperirea costurilor campaniei de eliminare a softului ilegal, dar analiştii consideră că suma necesară va fi mult mai mare.

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de ţară din lume, 19.703 miliarde de dolari, în creştere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014.

România se situează şi în acest an pe locul 48 în clasamentul primelor 100 de ţări ca valoare a brandului de ţară, la fel ca şi în 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de ţară al României a crescut cu 11% până la 141 de miliarde de dolari, arată studiul publicat de Brand Finance.

România este devansată în acest clasament de ţări precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situează în faţa unor ţări precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74.

„Pe o piaţă globală, brandul de ţară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investiţiile, adăugând valoarea exporturilor şi atrăgând turişti“, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei ţări pe baza mai multor criterii grupaţi sub trei piloni: bunuri şi servicii, turism, investiţii şi societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al ţării respective.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite