Cin' s-a fript cu Dieselgate... Amenzi până la 30.000 de euro pentru fiecare maşină căreia producătorii auto îi falsifică noxele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Eurodeputaţii au adoptat joi cu majoritate de voturi noi reguli menite să prevină falsificarea noxelor emise în atmosferă, aşa cum s-a întâmplat în scandalul Dieselgate. Noile norme vor fi aplicate de toate statele membre începând cu 1 septembrie 2020, după ce Consiliul European îşi va fi dat acordul.

Parlamentul European a aprobat cu 547 voturi pentru, 83 împotrivă şi 16 abţineri, noile reguli menite să prevină înşelarea testelor privind emisiile de dioxid de carbon, printre acestea numărând-se efectuarea mai multor controale în trafic, dar şi amenzi uriaşe, aplicate pentru fiecare maşină neconformă scoasă pe piaţă.

„Comisia UE va putea să efectueze teste şi inspecţii ale vehiculelor pentru a verifica conformitatea, pentru a declanşa rechemări la nivelul întregii UE şi pentru a impune amenzi administrative producătorilor de automobile în valoare de până la 30.000 euro pe vehicul neconform”, a informat Parlamentul European.

Noile reguli impun fiecărui stat membru să efectueze anual un număr minim de controale asupra autoturismelor.

„Noul regulament privind modul în care autovehiculele sunt aprobate să circule în trafic şi verificate ulterior clarifică responsabilităţile autorităţilor naţionale de omologare de tip, ale centrelor de testare şi ale organismelor de supraveghere a pieţei, pentru a le face mai independente şi pentru a preveni conflictele de interese”, consideră Parlamentul European.

Noile norme impun fiecărei ţări UE să efectueze anual un număr minim de controale asupra autovehiculelor, adică cel puţin unul pentru fiecare 40.000 de autovehicule noi înmatriculate în acel stat membru în anul precedent. Cel puţin 20% din aceste teste vor trebui să fie legate de emisii. Pentru ţările care înregistrează un număr redus de maşini, vor fi efectuate minimum cinci verificări privind emisiile de noxe.

Legislaţia introduce un nou regim de testare pentru a se asigura că autoturismele rămân în limitele emisiilor de-a lungul vieţii. Centrele de testare (aşa-numitele "servicii tehnice") vor fi auditate în mod regulat şi independent.

Proprietarii de autovehicule vor fi despăgubiţi dacă fac reparaţii la vehicule pentru a rezolva problemele apărute ulterior rechemărilor, iar service-urile independente vor avea acces la informaţii relevante despre vehicule pentru a le putea compara cu dealerii auto.

"Omologarea de tip" este procesul prin care autorităţile naţionale certifică faptul că un model de vehicul îndeplineşte toate cerinţele UE în materie de siguranţă, de mediu şi de producţie, înainte de a putea fi introdus pe piaţă.

Pentru a fi omologat, un tip de vehicul trebuie testat pentru mai multe cerinţe, de exemplu în ceea ce priveşte siguranţa (lumini, frâne, stabilitate sau performanţe în caz de accident), mediu (de exemplu, emisii) sau anumite părţi (de exemplu scaune sau accesorii interioare).

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite