Branduri-emblemă din SUA cumpărate de străini  

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Clădirea Chrysler din SUA este deținută în prezent de Consiliul de Investiții al orașului arab Abu Dhabi FOTO: cnbc.com
Clădirea Chrysler din SUA este deținută în prezent de Consiliul de Investiții al orașului arab Abu Dhabi FOTO: cnbc.com

Fiecare țară are simbolurile sale culturale, însă Statele Unite ale Americii aduc o contribuție unică la nivel global. Anumite produse și afaceri care par să aparțină culturii americane sunt în realitate deținute de companii din Europa, Asia și din alte părți ale lumii. 

Postul de televiziune CNBC prezintă zece astfel de branduri. 

budweiser

Berea Budweiser 

Ar fi greu să ne imaginăm o marcă de bere mai apreciată în rândul americanilor decât Budweiser. Berea este a treia cea mai binevândută în Statele Unite, deși este administrată de o companie belgiană și braziliană, cu sediul în Leuven, Belgia.

     

   

alka-seltzer

Analgezicul Alka-Seltzer

Pentru mulți americani, Alka-Seltzer este prima opțiune când vine vorba de analgezice. Comprimatele efervescente au câștigat popularitate datorită reclamelor amuzante realizate în Statele Unite, ale căror replici sunt pe buzele oamenilor chiar și după zeci de ani. 

Alka-Seltzer este deținută de Bayer AG, o companie farmaceutică nemțească, cu sedii de administrare, marketing, cercetare și producție în Satele Unite. 

good humor

Înghețata Good Humor

Marca de înghețată Good Humor a apărut în statul american Ohio în anii '20 și a devenit populară deoarece se vindea din vagoane de marfă. În zece ani, înghețata s-a extins la nivelul întregului stat, iar în 1961, Good Humor a intrat sub egida Lipton, unde a fost adăugată celoralte branduri de înghețată ale companiei britanico-germană Unilever: Breyers, Klondike Bar, Popsicle. Astfel, a luat naștere compania Good Humor-Breyers, care are sedii în statul american New Jersey. În prezent, compania numără 11.000 de angajați în SUA. 

7 eleven

Lanțul de magazine 7-Eleven

7-Eleven este cel mai cunoscut magazin alimentar din Statele Unite, care are peste 7.000 de magazine deschise în SUA. Un număr aproape dublu, însă, funcționează în Japonia, țara în care a luat naștere brandul. 

   

gerber

Gerber (Produse pentru copii)

Gerber este cea populară marcă de produse pentru copii din SUA. Compania a fost creată în statul american Michigan, iar mâncarea pentru copii și biberoanele produse de ei au găsit rapid piață de desfacere dincolo de granițele Statelor Unite. În 1994, brandul s-a alăturat laboratoarelor farmaceutice Sandoz, după care, în 2007, a fost vândut multinaționalei elvețiene Nestlé pentru cinci miliarde și jumătate de dolari. 

image

Compania de anvelope și cauciucuri Firestone

Lansată în 1900 în Ohio, compania Firestone a cunoscut o ascensiune rapidă în momentul în care a devenit producătorul exclusiv al firmei Ford.  După declinul din 1979, Firestone a fost vândută în 1988 corporației Bridgestone din Japonia, unde a început să înregistreze succes din nou. Compania are sediul în orașul american Indianapolis și lucrează cu aproximativ 10.000 de angajați.  

john hancock

Asigurări de viață John Hancock 

Compania de asigurări de viață John Hancock a fost înființată în 1862, iar din 2004 a fost preluată de corporația canadiană Manulife, cu sediul la Toronto. Hancock funcționează și în afara sediilor din Boston, SUA, unde una dintre clădiri a câștigat premiul de excelență pentru designul prietenos și adecvat mediului. 

  

firigidaire

Electrocasnie marca Frigidaire 

Frigidaire a fost fondată în 1918 în Fort Wayne, statul Indiana. Din 1919 până în 1979 a fost deținută de compania General Motors, care, mai târziu, alături de White Sewing, au fost vândute brandului suedez Electrolux.  

  

chrysler

Empire State Building

Clădirea Chrysler, cunoscută și sub numele de Empire State Building, este unul dintre simbolurile Manhattan-ului și a treia cea mai înaltă clădire din New York, care aduce omagiu corporației cu același nume. Clădirea în stil Art Deco a fost vândută de două ori în ultimii unsprezece ani: din 2001 până în 2007 a aparținut unei companii germane, după care a fost preluată în proporție de 90% de Consiliul de Investiții al orașului arab Abu Dhabi. 

image

Lanțul hotelier Holiday Inn

Primul hotel Holiday Inn a fost deschis în 1952, în orașul Memphis, Tennessee, iar simbolul acestuia a devenit la scurt timp o prezență constantă pe autostrăzile Statelor Unite. În prezent, compania este deținută de grupul hotelier InterContinental din Marea Britanie, care administrează 1.314 de hoteluri în SUA. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite