Antreprenorul anului 2013: un turc care produce iaurt grecesc în SUA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Turcul Hamdi Ulukaya, în vârstă de 41 de ani, a fost desemnat antreprenorul anului 2013 de compania de consultanţă financiară Ernst & Young. El şi-a înfiinţat compania în 2005, în New York, şi doi ani mai târziu a început să vândă iaurt grecesc, produs ce a devenit cel mai vândut. Acum, Ulukaya are o avere estimată de „Forbes” la 1,1 miliarde de dolari.

Hamdi Ulukaya a plecat în Statele Unite ale Americii în 1997 pentru a studia. A decis să rămână pe tărâmul tuturor posibilităţilor şi, în 2001, a înfiinţat Euphrates, o companie specializată în brânzeturi. 

În 2005, Ulukaya a văzut un anunţ de vânzare a unei fabrici de iaurt din apropiere, deţinută de gigantul Kraft Foods. Doi ani mai târziu, în octombrie 2007, livra prima comandă de iaurt grecesc. De atunci, compania are o cifră anuală de vânzări de peste un miliard de dolari. 

Acum, la mai puţin de şase ani de la lansare, iaurtul Chobani produs de Hamdi Ulukaya este cel mai vândut din SUA. În decembrie 2012, Ulukaya a decis să-şi extindă afacerile şi a deschis o nouă fabrică de iaurt în statul Idaho. 

Acum, cetăţeanul de origine turcă are peste 3.000 de angajaţi şi are cea mai mare fabrică de iaurt din lume. Pe lângă SUA, el vinde şi în Australia şi în Marea Britanie. 

„Hamdi întruchipează spiritul antreprenorial şi are un rol real ca model pentru orice antreprenor aspirant. Juriul a fost foarte impresionat de curajul şi de perseverenţa sa”, a declarat pentru publicaţia „National Post” Rodrogo Herrera, CEO şi preşedinte al Genomma Lab Internacional, preşedintele juriului care a acordat premiul Ernst & Young Entrepreneur of the Year 2013.

„Sunt încântat şi onorat să primesc acest premiu şi al vrea să-l dedic fanilor, angajaţilor, comunităţilor locale şi prietenilor noştri din industria sănătăţii. Fără ei, succesul nostru nu ar fi fost posibil”, a declarat Hamdi Ulukaya. 

„Hamdi a fost numit pe bună dreptate întruchiparea visului american al oricărui imigrant din SUA”, a spus Maria Pinelli, vicepreşedintele unităţii Strategic Growth Markets din cadrul Ernst & Young. „A avut un succes fantastic într-un timp relativ scurt”, a continuat aceasta. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite