STUDIU  La două săptămâni după Black Friday, 70% din români au auzit despre eveniment

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii au fost cuprinşi anul acesta de febra Black Friday FOTO Adevărul
Românii au fost cuprinşi anul acesta de febra Black Friday FOTO Adevărul

În doar câteva săptamâni informaţiile clienţilor despre Black Friday a crescut de două ori şi jumatate, până la 69,8% din populaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumpărat ceva în weekendul 23-25 noiembrie.

Studiul, realizat între 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare al românilor cu ocazia Black Friday şi a măsurat întreaga piaţă de retail din România.

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment - în mai putin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus că au cumparat ceva de la retailerii care au avut promoţii în weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online. Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din achiziţiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.

Pe locul doi si trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din domeniul electronicelor: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.

De Black Friday, românii au optat şi pentru alte categorii de produse -  segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Din ce magazine au ales românii sa-si faca cumparaturile de Black Friday

1. eMAG.ro - 21,1%

2. Flanco - 18,4%

3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%

4. Domo - 9,4%

5. Carrefour - 8,6%

6. Metro - 2,8%

7. evomag.ro - 2,2%

8. PCGarage.ro -1,6%

9. Kaufland - 1%

10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite