Poşta a finalizat negocierile cu Nextebank pentru oferirea de servicii bancare la ghişeele companiei de stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BNR trebuie să aprobe proiectul
BNR trebuie să aprobe proiectul

Poşta Română şi Nextebank au finalizat negocierile privind intermedierea produselor şi serviciilor bancare în reţeaua de retail a operatorului naţional de servicii poştale.

Cele două părţi au încheiat un acord de principiu care stabileşte termenii şi condiţiile de implementare a proiectului. Acesta va fi transmis, în zilele următoare, spre aprobare Băncii Naţionale a României (BNR), se arată într-un comunicat al Poştei.

Negocierile dintre Poşta Română şi Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghişeele poştale au debutat în martie 2015, după finalizarea unui proces de selecţie şi evaluare desfăşurat în condiţiile legii aplicabile.

Poşta Română va pune la dispoziţia clienţilor produsele de retail ale Nextebank - credite, depozite, carduri - în cea mai mare parte a reţelei de unităţi poştale.

„Semnarea acestui acord înseamnă trecerea într-o etapă avansată a unuia dintre proiectele-cheie în strategia de dezvoltare a Poştei Române. Intermedierea de servicii bancare dedicate clienţilor tradiţionali ai Poştei îi permite operatorului naţional de servicii poştale să-şi diversifice portofoliul, condiţie obligatorie pe o piaţă în care poşta clasică îşi accentuează declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe care o reprezintă populaţia nebancarizată din România, în contextul în care Poşta Română este una dintre companiile cu cele mai extinse reţele teritoriale, inclusiv în zona rurală“, a declarat directorul general al Poştei Române, Alexandru Petrescu.

Proiectul celor două entităţi are la bază modele aplicate cu succes de administraţii poştale din Europa.

Mai mult, proiectul va presupune „investiţii importante“ în pregătirea profesională a angajaţilor Poştei, în oficiile poştale şi în dotarea acestora cu tehnologie specifică acestui tip de servicii. În plus, proiectul va duce la creşterea veniturilor salariaţilor Poştei Române, bazată pe performanţă, se mai arată în comunicat.

„După o analiză atentă şi detaliată, am reuşit să concretizăm un proiect complex, care să aducă beneficii tuturor celor implicaţi: clienţi, Poşta Română, Nextebank. În linie cu strategia de creştere a băncii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este incluziunea financiară a unor segmente specifice de populaţie. În acest sens, Nextebank îşi va adapta oferta pentru a permite tuturor clienţilor Poştei Române să acceseze servicii bancare moderne, însă, în acelaşi timp, simple şi accesibile. Urmează o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea aprobării proiectului nostru de către BNR. Sperăm ca după obţinerea acordului de la banca centrală să putem demara proiectul în primul trimestru al anului viitor“, a declarat Horia Manda, preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank.

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.

Nextebank este o bancă românească, fondată în anul 1993, sub numele de Banca Romexterra. Începând cu luna aprilie 2014, instituţia are un nou acţionar principal: Fondul de Investiţii Emerging Europe Accession Fund (EEAF). 

Principalii investitori în EEAF sunt Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Fondul European pentru Investiţii (FEI) - parte din grupul Băncii Europene pentru Investiţii, Banca de Comerţ şi Dezvoltare a Regiunii Mării Negre, DEG - parte a grupului bancar german KFW. Nextebank finanţează, în principal, IMM-uri şi microîntreprinderi şi doreşte ca, prin acest proiect, să îşi extindă serviciile de retail, adresându-se atât populaţiei din zonele urbane, cât şi celei rurale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite