MOL vrea să deţină a treia mare reţea de benzinării din România până în 2017, în faţa Lukoil. Compania a preluat anul trecut benzinăriile Agip de la Eni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
MOL investeşte pentru a compensa declinul preţului pentru barilul de ţiţei, ceea ce i-a redus puternic veniturile  FOTO Mediafax
MOL investeşte pentru a compensa declinul preţului pentru barilul de ţiţei, ceea ce i-a redus puternic veniturile  FOTO Mediafax

Grupul maghiar MOL vrea ca până în 2017 să deţină a treia mare reţea de benzinării din România, depăşind astfel Lukoil, şi să obţină o cotă de piaţă de 20%, inclusiv prin achiziţii, a declarat Lars Hoglund, vicepreşedinte al grupului MOL, într-un interviu pentru Bloomberg.

„Aspiraţia noastră fermă este de a ajune între primii trei jucători pe toate pieţele unde concurăm şi ne apropiem cel mult de acest obiectiv în România. Ne vom concentra pe extinderea staţiilor pe care le deţinem în prezent şi pe achiziţii în România“, a declarat Hoglund.

MOL a încheiat la începutul lunii februarie achiziţia celor 42 de benzinării cumpărate de la ENI România, companie din grupul italian Eni, şi a ajuns la o reţea de aproximativ 200 de unităţi de distribuţie a carburanţilor.

Hoglund a mai afirmat că că MOL este „la câteva luni distanţă“ de încheierea înţelegerii cu Eni pentru cumpărarea staţiilor de alimentare din Cehia.

Totodată, grupul intenţionează să construiască noi staţii de alimentare cu carburant pentru a-şi extinde reţeaua din România.

OMV Petrom deţine cea mai mare reţea de benzinării din România, fiind urmată de Rompetrol, parte a KMG International, şi Lukoil.

MOL caută mijloace pentru a creşte producţia şi pentru a-şi îmbunătăţi cota de piaţă, în condiţiile în care se confruntă cu declinul preţului la petrol şi scăderea rezervelor de energie în estul Europei.

Scăderea preţului petrolului afectează vânzările

În acest sens, grupul petrolier intenţionează să investească 1,8 miliarde de dolari în acest an în operaţiunile pe care le deţine, a afirmat directorul financiar al MOL, Jozsef Simola, în luna februarie.

MOL vizează obţinerea unui profit operaţional de aproximativ 300 de milioane de dolari pentru divizia de retail până în 2017. Anul trecut, profitul EBITDA generat de divizia de vânzări s-a situat la 205 milioane de dolari.

Veniturile nete din vânzări ale grupului MOL au scăzut cu 13%anul trecut, de la 24,14 miliarde de dolari la 20,97 miliarde de dolari , în timp ce profitul EBITDA a coborât cu 24%, de la 2,32 miliarde de dolari la 1,77 miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de MOL.

Profitul net atribuibil acţionarilor a scăzut cu 49% în 2014, la 50 de milioane de dolari comparativ cu 98 de milioane de dolari cu un an în urmă.

Mai puteţi citi:

[<a href="//storify.com/phradamon666/mol" target="_blank">View the story "mol" on Storify</a>]

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite