Deutsche Bahn: Nu suntem interesaţi de CFR Marfă, ci de o creştere organică. Ca să fie atractivă o companie are nevoie de calitate şi profitabilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CFR Marfă a mai fost scoasă la privatizare în 2012, dar omul de afaceri Gruia Stoica nu a virat banii
CFR Marfă a mai fost scoasă la privatizare în 2012, dar omul de afaceri Gruia Stoica nu a virat banii

Deutsche Bahn nu este interesată să participe la privatizarea CFR Marfă, fiind concentrată pe creştere organică, nu pe achiziţii, a declarat luni Rüdiger Grube, directorul executiv al gigantului german.

„Suntem o companie foarte mare, nu este nevoie în acest moment de achiziţii suplimentare. În prezent, ne concentrăm pe o creştere organică“, a afirmat Grube, la Bucureşti, întrebat dacă CFR Marfă ar fi interesantă pentru Deutsche Bahn.

Premierul Victor Ponta a anunţat după vizita delegaţiei Fondului Monetar Internaţional (FMI) că Ministerul Transporturilor va lansa procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă.

Grube a afirmat că eventualele achiziţii depind de oportunităţile de pe piaţă, iar grupul este bine poziţionat în România şi nu sunt necesare preluări în acest moment.

Şeful Deutsche Bahn a spus, răspunzând altei întrebări, că nu poate oferi o evaluare legată de performanţele CFR Marfă, neavând la dispoziţie cifrele, dar că pentru ca o companie să fie interesantă pentru investitori este nevoie, printre altele, de calitate, îmbunătăţiri constante şi profitabilitate.

Deutsche Bahn este prezentă în România prin companiile Schenker Romtrans şi DB Schenker Rail România, care au avut afaceri totale de aproximativ 150 milioane euro în 2013. Cele două firme, controlate prin filiala DB Schenker, furnizează servicii de transport rutier, feroviar, maritim şi aerian, depozitare şi operatorie portuară.

CFR Marfă a mai fost scoasă la privatizare în 2013, când Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet, a câştigat licitaţia. Grampet este controlat de către omul de afaceri Gruia Stoica. Tranzacţia a căzut atunci, după ce Gruia Stoica nu a plătit suma de bani, iar cele două părţi şi-au făcut acuze reciproce. 

Statul nu a obţinut acordul unor bănci creditoare ale CFR Marfă pentru tranzacţie, iar GFR nu a depus la Consiliul Concurenţei documentaţia privind achiziţia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite