Un nou şef la CFR Marfă: după plecarea lui Mustafa Aysun, Liviu Radu preia conducerea Consiliului de Administraţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania CFR Marfă are un nou preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA), administratorul Liviu Radu preluând această poziţie după demisia lui Mustafa Aysun. Liviu Radu are 53 de ani, este inginer şi are o experianţă de 20 de ani în domeniul IT.

"Membrii Consiliului de Administraţie au luat act de decizia domniei sale (Mustafa Aysun), iar pentru buna desfăşurare a activităţii societăţii, tot în şedinţa din 10 aprilie 2013, Liviu Radu, care deţinea funcţia de membru, a fost numit preşedinte al CA, în conformitate cu prevederile Legii 31/1990 privind societăţile comerciale", potrivit unui comunicat al CFR Marfă.

După ce „Adevărul“ a scris ieri despre plecarea lui Mustafa Aysun (40 d ani) de la conducerea Consiliului de Administraţie al CFR Marfă, acesta a confirmat astăzi demisia, menţionând că decizia a avut la bază motive personale şi că nu regretă că a acceptat oferta de a lucra într-o companie de stat.

„Mi-am dat demisia din funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA) al CFR Marfă săptămâna trecută, pe 10 aprilie. Sunt motive personale, nu e nimic subiectiv şi nu a fost nicio presiune“, a declarat pentru „Adevărul“ Mustafa Aysun. 

Aysun ocupa această funcţie de la jumătatea lunii februarie, când Ministerul Transporturilor i-a numit pe membrii Consiliului de Administraţie pe baza pe baza Ordonanţei de Urgenţă 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Ceilalţi membri ai CA sunt Alexandru Dragoş Drăghici (ales de CA pentru funcţia de director general), Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionuţ Georgescu şi Dan Belcea.

Întrebat dacă a demisionat pentru că nu s-a adaptat la conducerea unei companii de stat, după o experienţă de mai mulţi ani în banking, aşa cum au declarat pentru „Adevărul“ surse apropiate companiei, Aysun a spus că „decizia nu are nicio legătură cu acest lucru, cifrele sunt cifre“.

De asemenea, fostul şef al CA din CFR Marfă spune că el nu a resimţit presiuni din partea oficialilor din Ministerul Transporturilor, deşi mai multe surse au spus că managerii privaţi numiţi la conducerea companiilor aflate sub autoritatea Transporturilor au devenit incomozi pentru Relu Fenechiu, ministru de resort. 

Mai mult, Lucian Isar, fostul şef al CA din CFR SA, demis luni în urma respingerii de către acţionari a planului de administrare, a vorbit la Adevărul Live despre presiunile oficialilor din minister asupra managerilor privaţi şi a precizat că, în special, cei străini deranjează prin măsurile „îndrăzneţe“.

„În ceea ce mă priveşte pe mine, nu au existat presiuni. Sunt multe lucruri pe care nu am apicat să le văd în cele două luni de când am preluat mandatul, eu m-am ocupat de situaţiile financiare, nu m-am ocupat de organigrame, de lucruri administrative“, a mai spus Aysun. 

De luni, directorul sucursalei Piraeus Bank Domeni din Bucureşti

Aysun spune că îşi va continua activitatea în cadrul Piraeus Bank, unde a lucrat şi până acum, şi că „îmi doresc să îndeplinesc criteriile de performanţă în cadrul băncii“. 

De altfel, de luni, el ocupă o nouă poziţie în cadrul băncii greceşti. El a ocupat până luni funcţia de director regional Constanţa, iar acum a preluat funcţia de director al sucursalei Piraeus Bank Domeni din Bucureşti. 

Înainte de a lucra la Piraeus Bank, Aysun a fost bancher în cadrul UniCredit Ţiriac Bank.

El nu regretă că a acceptat preluarea funcţiei de preşedinte în Consiliul de Administraţie al CFR Marfă şi crede că se poate face treabă „extraordinară“ şi într-o companie de stat. 

„Nu regret şi chiar mă bucur că am făcut o echipă bună la CFR Marfă, a fost o provocare. Sunt manager şi rămân deschis propunerilor de a lucra într-o companie de stat pentru că se poate face o treabă extraordinară şi aici“, a declarat Mustafa Aysun, fostul şef al CA din CFR Marfă.

Fenechiu a precizat la momentul numirii managerilor privaţi că nu îi cunoaşte personal pe membrii din noua conducere a companiei, aceştia fiind selectaţi după CV, dar că managerii vor avea o activitate grea, complexă şi foarte multă muncă.

Oficialul a arătat că administratorii şi directorul general nu au atribuţii directe în privatizarea companiei, însă le-a solicitat să lucreze cu Ministerul Transporturilor în interesul statului român mai mult decât în interesul CFR Marfă, scopul fiind valorificarea acţiunilor companiei la un preţ cât mai ridicat.

Decizia lui Aysun Mustafa de a demisiona de la conducerea CFR Marfă vine într-o perioadă în care apele sunt tulburi în mai toate companiile cu manageri privaţi din subordinea Ministerului Transporturilor. 

Luni, 15 aprilie, Consiliul de Administraţie al CFR a fost înlocuit după ce planul de administrare a fost respins. Lucian Isar, preşedintele CA, şi Dimitris Sophocleous, directorul general al companiei, au fost demişi. 

Surse din piaţă au declarat pentru „Adevărul“ că Dimitris Sophocleous a fost îndepărtat de la conducerea CFR la insistenţele lui Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, acesta fiind deranjat de măsurile „îndrăzneţe“ ale grecului. 

Ulterior, Lucian Isar a vorbit la Adevărul Live despre presiunile executate de oficialii din Transporturi asupra conducerii CFR, dar şi despre mizele tensiunilor dintre managerii privaţi şi reprezentanţii ministerului. 

„Presiunile au fost de la cereri pentru anumite persoane să fie puse sau menţinute în anumite poziţii sau cereri ca anumite departamente să fie mutate la nivel de minister, din punct de vedere al operaţiunilor, au fost numeroase situaţii în care au existat cerinţe de a face lucruri sau ca anumite persoane să se ocupe de anumite lucruri. Ultima găselniţă pentru fondurile europene era ca CFR să semneze delegarea anumitor autorităţi către o unitate din minister, lucru pe care noi nu l-am acceptat pentru că nu aveam în acel moment toate opiniile legale să vedem dacă putem face acest lucru”, a declarat Lucian Isar.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite