Şantierul naval Mangalia nu mai are comenzi după ce Guvernul a blocat vânzarea către olandezii de la Damen

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantierul naval Daewoo de la Mangalia

Sindicaliştii de la Şantierul DMHI Mangalia i-au spus vineri ministrului Economiei, Dănuţ Andruşca, că nu mai au comenzi de când a fost livrată ultima navă, respectiv din 7 februarie.

Reprezentanţii Sindicatului Liber “Navalistul” şi Ministrul Economiei au discutat vineri despre problemele de la Şantierul Naval Mangalia, liderii sindicali arătându-se îngrijoraţi de scăderea drastică a activităţii şantierului.

Potrivit sindicaliştilor, 700 de salariaţi nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în şantier. 

“În acest context, principala grijă a angajaţilor este că activitatea în şantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceştia au de plătit rate şi facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat acelaşi volum de ore suplimentare”, a informat Ministerul Economiei. 

Reprezentanţii sindicatului au mai arătat că pe măsură ce durata negocierilor se prelungeşte, îngrijorarea angajaţilor se accentuează şi determină tot mai mulţi salariaţi să părăsească societatea.

“Am acceptat invitaţia domnului ministru, deoarece suntem interesaţi să aflăm informaţii în mod direct, nu <<pe surse>> şi suntem preocupaţi ca soluţionarea acestei situaţii să aibă loc cât mai curând. I-am prezentat ministrului toate îngrijorările noastre. Nu vrem să dramatizăm, vrem doar să atragem atenţia factorilor de decizie asupra faptului că situaţia din şantier se degradează pe zi ce trece, iar moralul salariaţilor este afectat de incertitudine. Nivelul salariilor de acum din DMHI este cel mai scăzut din întreaga industrie navală din România, deoarece în ultimii trei nu s-au mai acordat creşteri salariale. Starea de incertitudine face ca forţa de muncă înalt calificată să opteze pentru alte locuri de muncă mai bine plătite”, a declarat Ilie Laurenţiu Gobeajă, Preşedintele Sindicatului Liber “Navalistul”.

În acest context, Ministrul Economiei a subliniat faptul că dorinţa sa este ca aceste negocieri să fie finalizate într-un interval de timp rezonabil. Dănuţ Andruşcă le-a mai spus reprezentanţilor Sindicatului Liber “Navalistul” că partea română doreşte să obţină condiţiile cele mai favorabile, într-un timp cât mai scurt.

“Aspectele ridicate de reprezentanţii Sindicatului Liber “Navalistul” sunt importante. Dorinţa mea este ca această situaţie să fie rezolvată în cei mai favorabili termeni şi cu cele mai favorabile condiţii, cât de curând posibil. Atât eu, cât şi structurile din cadrul Ministerului Economiei depunem toate eforturile pentru a îndeplini acest obiectiv. Şantierul Naval DMHI Mangalia este un obiectiv industrial important pentru Ministerul Economiei şi avem datoria şi responsabilitatea să-l protejăm şi să-l sprijinim”, a declarat Dănuţ Andruşcă, Ministrul Economiei.

Reamintim că în luna ianuarie, Guvernul a decis că statul român vrea să-şi exercite dreptul de preempţiune asupra pachetului de acţiuni de 51% de la şantierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor să-l vândă. Problemă este că acest drept de preemţiune este exercitat în plină tranzacţie între coreeni şi olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda.

În noiembrie, Damen a anunţat că a încheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). După această decizie, activitatea şantierului a fost blocată. Această în condiţiile în care este o companie aflată în pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei în 2016 şi datorii de peste 5,3 miliarde lei. 

  

 În acest context, principală grijă a angajaţilor este că activitatea în şantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceştia au de plătit raţe şi facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioadă similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat acelaşi volum de ore suplimentare.

Reprezentanţii sindicatului au mai arătat că pe măsură ce durată negocierilor se prelungeşte, îngrijorarea angajaţilor se accentuează şi determină tot mai mulţi salariaţi să părăsească societatea, se mai arată în comunicat.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite