Criticul de teatru Octavian Saiu a vorbit despre Purcărete în Japonia şi despre teatrul postdramatic în China, într-un turneu asiatic

Criticul de teatru Octavian Saiu a vorbit despre Purcărete în Japonia şi despre teatrul postdramatic în China, într-un turneu asiatic

Teatrologul Octavian Saiu a participat la o serie de evenimente culturale importante în Asia, unde a vorbit despre teatrul românesc şi valorile lui. În cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Tokyo, el a susţinut o conferinţă despre critica de teatru la început de secol XXI, alături de Yun-Cheol Kim, preşedinte de onoare al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) şi director al Teatrului Naţional din Seul.

Victor Rebengiuc şi Oana Pellea îşi exprimă respectul faţă de Maia Morgenstern. Breasla o susţine pe actriţa director, în faţa atacurilor de dinaintea concursului pentru şefia TES

Victor Rebengiuc şi Oana Pellea îşi exprimă respectul faţă de Maia Morgenstern. Breasla o susţine pe actriţa director, în faţa atacurilor de dinaintea concursului pentru şefia TES

„Atacul ce se desfăşoară impotriva Maiei Morgenstern nu face cinste nimănui", scrie actriţa Oana Pellea pe pagina sa de Facebook, ca urmare a acuzaţiilor publicate împotriva Maiei Morgenstern, cu trei zile înainte de concursul de management pentru directoratul Teatrului Evreiesc de Stat(TES). De asemenea, Victor Rebengiuc scrie: "Respect, Maia Morgenstern".

PORTRET Constantin Tănase, celebrul cupletist care n-a umblat cu nasul pe sus

PORTRET Constantin Tănase, celebrul cupletist care n-a umblat cu nasul pe sus

Constantin Tănase a ştiut că-şi doreşte să devină actor încă din copilăria modestă petrecută în oraşul unde „nu se petrecea nimic“, cum spunea el despre Vaslui, însă traseul său a fost de multe ori anevoios şi pe rute ocolitoare până să ajungă la destinaţia dorită. Când „actorul ăla cu nasul mare“ a devenit faimosul cupletist, a continuat să trăiască cumpătat, preocupat doar să creeze o tradiţie în teatrul de revistă şi să ajute oamenii necăjiţi.

Reacţia Maiei Morgenstern, după ce a fost acuzată că a transformat Teatrul Evreiesc în afacere de familie: „O încercare de mânjire a imaginii“

Reacţia Maiei Morgenstern, după ce a fost acuzată că a transformat Teatrul Evreiesc în afacere de familie: „O încercare de mânjire a imaginii“

Monia Pricopi, actriţă la Teatrul Evreiesc de Stat, a depus un memoriu la Primăria Capitalei în care s-a plâns de felul în care actriţa Maia Morgenstern administrează teatrul, acuzând-o de acordarea de roluri în special membrilor familiei sale. Maia Morgenstern răspunde că acuzaţiile sunt „o înscenare şi o încercare de mânjire a imaginii“ sale înainte de concursul pentru directoratul instituţiei, ce va avea loc pe 7 noiembrie 2017".

Peste 16 spectacole la Festivalul Dramaturgiei Româneşti Contemporane

Peste 16 spectacole la Festivalul Dramaturgiei Româneşti Contemporane

Între 6 şi 12 noiembrie, va avea loc prima ediţie a Festivalului Dramaturgiei Româneşti Contemporane, care va reuni peste 16 spectacole din teatre din Bucureşti, din ţară şi din Republica Moldova. Acesta va debuta cu premiera oficială a spectacolului „Balul Cimitirului”, după George Astaloş, în regia lui Alexander Hausvater, care se va juca pe 6 noiembrie, de la ora 20.00, la sediul teatrului din Calea Griviţei 64-66, în sala Iosif Naghiu.

Interviurile FNT. Marina Constantinescu, despre ediţia din acest an a Festivalului Naţional de Teatru: „Am lucrat la foc continuu“ VIDEO

Interviurile FNT. Marina Constantinescu, despre ediţia din acest an a Festivalului Naţional de Teatru: „Am lucrat la foc continuu“ VIDEO

După 11 zile, luni seară Festivalul Naţional de Teatru s-a încheiat cu un spectacol în care actriţa Juliette Binoche a strălucit pe scena TNB. Ajuns la final, directorul FNT Marina Constantinescu a făcut un bilanţ, povestind în studioul Adevărul LIVE despre felul în care s-a văzut ediţia din acest an din punctul său de vedere.

Jean Giraudoux se dovedea extrem de sigur atunci când, în 1929, afirma că propune  o a treizecişiopta versiune scenică a unuia dintre cele mai celebre mituri ale Antichităţii. În schimb, maghiaro-austriacul Ödōn von Horvath era considerabil mai prudent atunci când, în 1936, revenea la donjuanismul lui Tirso de Molino, ajuns la o culme a celebrităţii graţie penei lui Molière şi scria “Don Juan se întoarce de la război”.

acum 1 ora · comentarii (0)

Absolut lăudabilă ideea regizorului Vlad Massaci de a propune destoinicei conduceri a Teatrului Mic introducerea în repertoriu a piesei americanului Tracy Letts Ţinutul din miezul verii. Între paranteze fie spus, Gelu Colceag merită elogiile noastre pentru faptul că din ianuarie încoace, deşi instituţia pe care o conduce de puţină vreme se confruntă cu condiţii de joc nu tocmai favorabile, a izbutit cel puţin trei premiere remarcabile.

acum 27 zile · comentarii (1)

În acest decembrie, la Roma, Premiul Europa pentru Teatru, iniţiat ca program pilot al Comisiei Europene prezidată de Jacques Delors de Alessandro Martinez, ca secretar general, în 1986, la Taormina, cu sprijinul lui Jack Lang, pe atunci ministrul Culturii al Franţei, împreună cu Mellina Mercuri, ministrul Culturii al Greciei, a împlinit 16 ediţii.

luna trecuta · comentarii (1)

De curând, la Teatrul Naţional din Iaşi a coborât pe scena Salii Mari, de pe c al, ca întotdeauna, Coana Chiriţa. Este cea de-a treia întâlnire dintre regizorul Ion Sapdaru şi legendarul personaj al lui Vasile Alecsandri. De data aceasta sarcina dificilă, dar onorantă, de a o interpreta pe vajnica amazoană de Moldova i-a revenit actorului Horia Veriveş.

luna trecuta · comentarii (0)

E greu să scrii despre Victor Rebengiuc. E şi mai greu să scrii despre Mariana Mihuţ, mai ales când face un rol asemănător ca forţă celui din „Îngropaţi-mă pe după plintă“, de la Bulandra, în regia lui Korsonkyi. E foarte greu să scrii despre cei doi împreună, când se întâlnesc şi îşi dau replica unuia altuia într-un text tulburător. Şi vorbesc aici despre spectacolul „Regele moare“, după Ionesco, în regia lui Andrei şi Andreea Grosu de la TNB.

acum 2 luni · comentarii (3)

Teatrul pentru copii şi tineret Colibri din Craiova şi regizorul Cristian Pepino au avut ideea inspirată de a-l invita pe Marcel Iureş în spectacolul Furtuna după Shakespeare realizat pentru cei mici pe această scenă. Mizând pe farmecul recunoscut al vedetei regizorul a concept montarea în maniera teatrului în teatru dând ocazia interpretului lui Prospero să acţioneze ca un magician seducător şi dincolo de miza textului.

acum 2 luni · comentarii (0)
Postari Recente