Furtună într-un pahar pe jumătate plin

Furtună într-un pahar pe jumătate plin

Spectacolul regizat de Cătălina Buzoianu la Teatrul Mic din Bucureşti are de toate: o scenografie de excepţie, videoproiecţii, teatru-dans, momente de musical şi actori buni. Dar „Furtuna” are şi momente în care se transformă într-o ploicică deloc ameninţătoare, în urma căreia se pare că nu va ieşi vreodată curcubeul.

Nu rataţi !

Nu  rataţi !

Cluj Teatrul Maghiar „Unchiul Vania”, de Cehov Regia: Andrei Şerban Cu: József Bíró, Imola Kézdi Sâmbătă, 31 ianuarie, ora 19.00 Sibiu Teatrul „Radu

De ieri, de azi

De ieri, de azi

de ieri Vsevolod Meyerhold Virajul lui Meyerhold dinspre teatrul de artă înspre un teatru popular (un teatru pentru mase) a fost stimulat de o frază de-a lui Puşkin: „teatrul s-a născut

De ratat!

De ratat!

Bucureşti Teatrul Masca „Intrusa”, de Borges Regia: Mihai Mălaimare Joi, 29 ianuarie, ora 20.00 Deşi spectacolul nu este recomandat tinerilor sub 16 ani, nu-l recomandăm nici celor

Un spectacol moral

Un spectacol moral

Dramatizarea după romanul lui Vasilii Grossman, „Viaţă şi destin”, a fost prezentată la Bucureşti, în cadrul Festivalului Uniunii Teatrelor Europene. „Aşa trebuie să fie la teatru!” - mi-am spus când am plecat de la spectacolul Teatrului Malîi din Sankt-Petresburg.

Pe scurt

Pe scurt

Cluj-Napoca Început de an cu Tompa Gabor Comedia „Linişte în culise!” a fost jucată, în ajunul trecerii dintre ani, la Teatrul Maghiar din Cluj-Napoca, în Sala Mare, de la ora 19.00.

Pe scurt

Pe scurt

Stockholm Ceauşeştii, vampiri pe scenă Piesa “Să epilăm spre Vest/ Waxing West”, de Saviana Stănescu, va fi prezentată pe scena Dramalabbet din Stockholm, pe 16 şi 17 ianuarie, în

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Sică Alexandrescu Spre deosebire de turbulentul şi iconoclastul Soare Z. Soare (un fel de Afrim al perioadei interbelice), Sică Alexandrescu a fost mai puţin interesat de inovaţiile din

Refulările unei cameriste

Refulările unei cameriste

Un spectacol monolog la sala Atelier a Naţionalului va atrage publicul prin numele vedetei care îl susţine: Florina Cercel. Actriţa ia teatrul pe cont propriu într-un text jucat în urmă cu decenii, cu un mare succes, de Jeanne Moreau.

Pe scurt

Pe scurt

Bucureşti Premieră la Naţional Piesa “Molto, gran’ impressione”, în regia lui Dan Tudor, o comedie despre începuturile teatrului românesc, va avea premiera oficială pe 9 şi 10

Dom Juan sau amantul plictisit

Dom Juan sau amantul plictisit

Piesa lui Molière, în regia lui Cornel Todea, se joacă la Craiova. Într-un efort de a nu-şi trăda propriile standarde de calitate, Naţionalul craiovean înscrie în repertoriu una dintre marile piese clasice.

Pe scurt

Pe scurt

Sibiu Spectacole cu intrare liberă Spectacolele “Pas de Quatre” şi “Cenuşăreasa” vor fi prezentate în premieră, pe 18 decembrie, de Teatrul de Balet din Sibiu, urmând a fi jucate pe

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Jean Vilar Cunoscut în primul rând ca fondator al Festivalului de la Avignon, Vilar a fost unul dintre marii reformatori ai teatrului popular. Având legături strânse cu sindicatele

Jocul de-a istoria

Jocul de-a istoria

Un spectacol inteligent, despre victoria credinţei asupra bigotismului. Pe scenă, actriţa Dorina Chiriac e cea mai scundă dintre toţi. În amintire câştigă mult în înălţime. Se poate verifica miracolul în spectacolul Teatrului de Comedie „Ioana şi focul” de Matei Vişniec.

Teatrul ca lume

Teatrul ca lume

Nu ratati! Cluj Teatrul Maghiar de StatPacea perpetuă de Juan Mayorga producţie Teatro de La Abadia, Madrid Regia: José Luis Gómez  Cu: José Luis Alcobendas Sâmbătă 13, duminică 14

Atunci când „noua critică“ şi-a propus ca temă recitirea/revizitarea scrierilor lăsate de veacul al XVII-lea, scrieri până prin anii ’60 ai secolului al XX-lea drastic şi aparent „definitiv“ interpretate, clasificate, ordonate (dar ce înseamnă definitivul în literatură?) de critica universitară sub semnul clasicismului parcă pe vecie în floare, totul a fost pus sub semnul întrebării.

acum 2 zile · comentarii (0)

Un spectacol curajos, aşa aş caracteriza cu un unic atribut „Hedda Gabler“ de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ (TNRS) din Sibiu realizat de Botond Nagy. Regizorul are abia 24 de ani, a terminat şcoala la Tg. Mureş, la clasa lui Bocsardi Laszlo şi a atras atenţia în special prin „All Over Your Face“, teatru performativ produs la Reactor de creaţie şi experiment din Cluj, în 2016.

acum 10 zile · comentarii (0)

„Omul cel bun din Sîciuan“, de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu, a fost, iniţial, o producţie a Secţiei de Teatru de la Facultatea de Litere şi Arte a Universităţii sibiene. Regizoarea Anca Bradu, cadru didactic la respectiva facultate, nu şi-a dorit punerea în scenă a întregului text al piesei, nu şi-a fixat drept obiectiv o reprezentare  strict riguroasă a atât de dificilei scrieri a lui Bertolt Brecht.

acum 27 zile · comentarii (1)

Istoria a consemnat povestea celebrului mausoleu de la Taj Mahal construit în statul Agra din India ca urmare a unui înalt ordin al împăratului Shaj Jahan. Cu gândul de a-i servi drept mausoleu celei mai iubite dintre soţiile sale, Mumtaz Mahal. 20 000 de muncitori au lucrat la respectiva construcţie, una colosală, socotită a face parte dintre cele 7 minuni ale Lumii, preţ de mai bine de 20 de ani.

acum 30 zile · comentarii (2)

Critica literară - indiferent că este vorba despre cea „tradiţională” zisă şi „universitară” ori despre „noua critică”, aceea care în primele decenii ale celei de-a doua jumătăţi a secolului al XX-lea lua cu asalt redutele până atunci cvasi-sacrosancte ale secolului al XVII-lea francez - recunoscuse construcţia scenică desăvârşită, scenicitatea ireproşabilă a piesei Tartuffe.

luna trecuta · comentarii (0)

Vestea îndepărtării dlui Lucian Vărşăndan de la conducerea Teatrului German de Stat din Timişoara a stupefiat opinia publică teatrală cunoscătoare a activităţii acestei instituţii. Se spune că de vină e o lege care i-ar fi interzis acestui apreciat germanist să mai continue în ciuda faptului că evaluarea sfârşitului de mandat  a fost una pe măsura performanţelor sale.

luna trecuta · comentarii (1)

Oricine ar avea curiozitatea de a cerceta colecţia mai vechii reviste “Teatrul” va fi, cu siguranţă, surprins de prezenţa în sumar a unei rubrici ce se chema „Cronica cronicii teatrale”. Surprins nu doar de aciditatea observaţiilor conţinute ăn textele semnate cu pseudonimul” Myosotis”, ci şi că cineva se gândise în anii 80 ai secolului trecut la crearea unui spaţiu editorial anume dedicat reflecţiei asupra comentariului teatral.

acum 2 luni · comentarii (2)

Într-un oraş cenuşiu în care ploaia sporea masiv melancolia dusul la teatru devine cu adevărat o sărbătoare. Cei ce-l păstoresc cunosc fenomenul, iar mai nou mizează pe  cartea asta şi edilii. Cârcotaşii zic că Galaţiul îşi trăieşte ultimele ceasuri de fost oraş industrial, combinatul privatizat fiind pe cale să devină un paradis al jocurilor de noroc.

acum 2 luni · comentarii (1)

Sincer să fiu, nu voi înţelege probabil niciodată cum de atât de orgoliosul Jean-Paul Sartre, la judecata de apoi a istoriei una dintre cele mai controversate personalităţi ale secolului al XX-lea, s-a decis să rescrie, în cheie modernă, mă rog, în sensul în care era înţeleasă modernitate la începutul celei de-a doua jumătăţi a secolului al XX-lea, “Kean ou Désordre” et Génie, o piesă datând din anul 1836 semnată de Alexandre Dumas.

acum 2 luni · comentarii (0)
Postari Recente