Interviurile FNT Regizorii Catinca Drăgănescu şi Zoltan Balasz, prezenţi de la ora 13.00, la Adevărul Live

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Catinca Draganescu si Zoltan Balasz - FOTO Eduard Enea
Catinca Draganescu si Zoltan Balasz - FOTO Eduard Enea

Regizorii Catinca Drăgănescu şi Zoltan Balasz, care au trei spectacole selecţionate în cadrul Festivalului Naţional de Teatru, sunt invitaţi de la ora 13.00, în studioul Adevărul Live. „În umbra marelui plan“ şi „Bun de export“ sunt puse în scenă de Catinca Drăgănescu, iar „Gardenia“ e montat de Zoltan Balasz.

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul Live

Spectacolul „În umbra marelui plan”, în regia Catincăi Drăgănescu, producţie a Reactor de creaţie şi experiment Cluj, va avea două reprezentaţii în cadrul FNT, pe 25 şi 26 octombrie, orele 18.00, la Centrul de Teatru Educaţional Replika. Titlul piesei este o parafrază a celebrei melodii a trupei Phoenix, „În umbra marelui urs” – un produs cultural iconic pentru România comunistă a anilor ’70 -’80 şi face referire la „planul” de creare a omului nou.

Spectacolul nu e un discurs, nu expune o teză despre comunism, despre feminism, sau despre orice altceva. Componenta sa aşa-zis politică sau socială rezidă ȋn temă, ȋn a vorbi despre istoria recentă, demersul fiind mai degrabă unul terapeutic.Catinca Drăgănescu crede ȋn terapia socială prin artă: „Avem nevoie să vorbim despre aceste subiecte delicate, despre felul ȋn care comunismul ȋn România ne-a afectat dincolo de ideologie, pe noi ca neam, dar şi pe fiecare, ca individ.”

Personajele aparţin a trei generaţii şi visează la un promised land autohton. Idealul lor circumscrie ideii că noi, românii, suntem un neam aparte şi trăim ȋntr-un loc aparte. 

De asemenea, Catinca Drăgănescu a montat „Bun de export”, care se joacă pe 23 şi 24 octombrie. Textul a fost scris de Alex Tocilescu (publicitar, prozator, dramaturg, 40 de ani), fiul regretatului regizor Alexandru Tocilescu. Este un spectacol cu o temă dureros de actuală: românii care emigrează în masă. Am vorbit despre toate acestea cu tânărul şi talentatul actor Alexandru Zob, care are un rol important în spectacol.

Bun de export

BUN DE EXPORT - GO WEST şi POINT

23 octombrie | 22:00 – POINT

24 octombrie | 18:00 – POINT

„Bun de Export“ este întâlnirea dintre istoria familiei Tocilescu şi poveştile de migraţie ale unei generaţii aflate în permanentă mişcare. Este spectacolul unor tineri furioşi (nu neapărat „frumoşi”), nostalgici si curajosi. Este povestea celor care pleacă, a celor care se întorc sau a celor ce rămân.

Textul spectacolului este rezultatul unui proces colaborativ ce a avut ca materie primă aproximativ 100 de poveşti reale despre migraţie colectate pe parcursul a trei luni, conectate şi mixate cu autobiografia dramaturgului.

„Bun de Export“ este cel de-al doilea spectacol despre migraţie din cadrul platformei de teatru GO WEST şi aduce în discuţie fenomenul de brain drain (exodul creierelor) dinspre Est către Vest. România nu face excepţie.

Conform datelor INS, România ȋnregistrează o pierdere netă prin migraţie externă de un român la fiecare 5 minute şi 27 de secunde.

GARDENIA de Elżbieta Chowaniec

"Gardenia", în regia lui Zoltan Balasz,  care se joacă pe 25 şi 27 octombrie în cadrul FNT, surprinde patru generaţii de femei din aceeaşi familie, care se confruntă cu tiparele comportamentale, constrângerile şi moştenirea genetică.

GARDENIA - Teatrul Odeon, Bucureşti

25 octombrie | 21:00 – Teatrul Odeon, Sala Studio

27 octombrie | 21:00 – Teatrul Odeon, Sala Studio

Personajele  îşi spun povestea la aceeaşi vârstă, 33 de ani, şi trec prin frământările istoriei începând cu Al Doilea Război Mondial şi până în prezent. Circumstanţele vremii le condiţionează în parte destinul, dar cea care le influenţează direct, ar spune ele, este mama. În ce măsură se întâmplă acest lucru, vă lăsăm să descoperiţi singuri, într-un spectacol care propune o viziune regizorală surprinzătoare, care îmbină teatrul cu ariile de operă.

Spectacolul este produs în cadrul proiectului european Fabulamundi. Playwriting Europe, ediţia a treia, co-finanţat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene 2017-2020.

Spectacolul nu e un discurs, nu expune o teză despre comunism, despre feminism, sau despre orice altceva. Componenta sa aşa-zis politică sau socială rezidă ȋn temă, ȋn a vorbi despre istoria recentă, demersul fiind mai degrabă unul terapeutic – Catinca Drăgănescu crede ȋn terapia socială prin artă. „Avem nevoie să vorbim despre aceste subiecte delicate, despre felul ȋn care comunismul ȋn România ne-a afectat dincolo de ideologie, pe noi ca neam, dar şi pe fiecare, ca individ.”

Personajele aparţin a trei generaţii şi visează la un promised land autohton. Idealul lor circumscrie ideii că noi, românii, suntem un neam aparte şi trăim ȋntr-un loc aparte. 

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite