Sapte vedete pentru Caragiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar daca stagiunea e pe sfarsite, iar caldura insuportabila v-ar tine oricum departe de salile de spectacol, exista o oferta pe care n-o puteti refuza: teatrul de televiziune. Dupa o serie de

Chiar daca stagiunea e pe sfarsite, iar caldura insuportabila v-ar tine oricum departe de salile de spectacol, exista o oferta pe care n-o puteti refuza: teatrul de televiziune. Dupa o serie de restituiri Caragiale pe care spectatorii TV Romania 1 le-au urmarit cu placere - montari reunind "distributii de aur" din istoria scenei romanesti- Teatrul National de Televiziune a pregatit si o premiera in acest An Caragiale. Piesa D'ale carnavalului va ajunge astfel la public in viziunea regizorului Dominic Dembinski, cu o distributie alcatuita din nume ale generatiei de actori ajunsa la maturitate, cu totii deja vedete ale ecranului si scenei. Emilia Popescu (Mita), Catalina Mustata (Didina), Horatiu Malaele (Cracanel), Mihai Constantin (Pampon), Claudiu Bleont (Nae Girimea), Alexandru Bindea (Iordache), George Ivascu (Catindatul) sunt actorii pe care ii veti regasi in acest teleplay foarte teatral, caruia regizorul ii da profunzime prin introducerea unui personaj provenind din singura drama scrisa de Caragiale, Napasta. Constantin Draganescu este Ion nebunul, o fiinta bizara, a carei aparitie printre personajele binecunoscutei comedii rupe ritmul alert al intamplarilor si indeamna, pentru o clipa, la meditatie. Acelasi efect il au si oglinzile din frizerie, in care toate personajele se privesc cercetator inainte sau dupa schimburile de replici. Farmecul partiturilor comice din piesa ramane insa netulburat, ba este cu mult sporit de priceperea actorilor care le fac memorabile. Ai zice ca nimic nu poate egala farmecul unui cuplu precum Birlic-Giugaru in D'ale carnavalului. Ei bine, Horatiu Malaele si Mihai Constantin sunt gata sa va demonstreze ca nu e deloc asa, cei doi "tradati in amor" avand o dimensiune foarte contemporana in interpretarea lor, fara ca textul sa fie tradat in vreun fel. La fel de aproape de zilele noastre, ca o punte dinspre epoca lui Caragiale, sunt cele doua tinere actrite, Emilia Popescu si Catalina Mustata, pline de nerv, agile ca niste pantere pandindu-se inaintea atacului. Finalul, si el in oglinda, arunca voit intreaga constructie a spectacolului in aer, strigatul lui Nae "Aveti grija la oglinzi, sunt cu chirie", fiind urmat de spargerea uneia dintre aceste "pretioase" obiecte. Pretioase nu pentru ca in ele s-ar putea vedea, eventual cu un ochi critic, personajele, asa cum s-ar fi putut crede, ci dintr-un calcul meschin: "sunt cu chirie". Ca de fiecare data, ce vedem despre noi in oglinda lui Caragiale nu ne place deloc. Si, decat sa schimbam ceva, e mai simplu sa o spargem!

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite