Cum a fost criticată Angela Gheorghiu de-a lungul timpului în presa internaţională

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Soprana română Angela Gheorghiu,  care a câştigat de două ori titlul de “artista anului” la Classical Brit Awards, nu s-a bucurat întotdeauna de critici favorabile  pentru prestaţia ei pe scenă.

“The Guardian”: "Vizuală ca un semafor"

Criticul Andrew Clements scria vineri că prestaţia Angelei Gheorghiu într-unul din spectacolele “Tosca”, puse în scenă la Royal Opera House din Londra, nu a fost cu nimic convingătoare, tonalitatea sa fiind "uscată", iar jocul ei actoricesc bazat mult prea mult pe gestică.

The Observer: Un rol cu mult sub aşteptări

Într-o altă punere în scenă a Toscăi, în 2006, "The Observer" scria că Angela Gheorghiu nu reuşeşte să se ridice la înălţimea aşteptărilor. “Mai puţin teatrală decât Callas, Angela Gheorghiu încarnează o Tosca fragilă, vulnerabilă, cochetă, realizând un rol cu mult sub aşteptări. Tosca lui Gheorghiu este curios de pasivă, departe de pasiunea emanată de alte soprane mai îndrăzneţe. Gheorghiu realizează o partitură extraordinară doar în pasajul în care cântă iubirea Toscăi pentru Cavadorossi”. 

Dă click pe imagini pentru fotogalerie!



"The Times": Rol potrivit pentru operele de provincie

image
image
image

În 2007, rolul pe care Soprana Angela Gheorghiu l-a făcut în spectacolul "Traviata", de Verdi, pus în scenă la vestita Scala din Milano, a fost caracterizat de unii critici drept unul potrivit pentru opere de provincie, scria "The Times", citând critica presei milaneze.

"Gheorghiu cântă aşa cum se obişnuia la operele de provincie acum mult timp", a scris "Il Giornale", iar "Corriere della Sera" a apreciat: "Ea se poartă pe scenă precum diva ce se crede că e - isterică".

Totodată, "La Stampa" a scris că primele proteste ale publicului au fost înregistrate la finalul primului act, când soprana a falsat. Însă aceasta nu şi-a pierdut calmul, ieşind din scenă zâmbitoare.

"London Evening Standard": Diva nu este aşa divină

Deşi, Angela Gheorghiu este considerată de mulţi ca având “o voce dată de la Dumnezeu şi capabilă de o adevărată chimie muzicală”, spectacolul  pe care ea l-a susţinut în mai 2007, pe scena centrului de artă "The Barbican", din Londra, a dezamăgit auditoriului, după cum scria în 2007 Fiona Maddocks în "London Evening Standard". Angelei Gheorghiu i s-a reproşat că a avut un program cu tentă italiană în care a cântat doar nouă arii, însumând în total 33 de minute. “Trucurile de divă” ale sopranei nu au fost pe placul criticilor: bijuterii, zâmbete de genul "Cine, eu?" şi plecăciuni în momentele în care fanii înfocaţi aplaudau.

“Un superstar” al operei internaţionale, Angela Gheorghiu a debutat în străinătate în 1992, la Covent Garden, cu "Boema" de Puccini. A primit de două ori (2001, 2010) titlul de artista anului la Classical Brit Awards, la Londra.

Angela Gheorghiu a întâmpinat însă şi probleme pe scena marilor opere internaţionale: a anulat multe spectacole, cum ar fi  "Carmen", pus în scenă special pentru ea la Metropolitan Opera, în 2010.

Totodată, Chicago Lyric Opera a concediat-o în 2007, când urma să apară în rolul Mimi din "Bohema" lui Giacomo Puccini, pentru că lipsise de la mai multe repetiţii.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite