La cei 81 de ani pe care i-a implinit in primavara, Alma Redlinger este de o vioiciune spirituala deosebita. Ultima expozitie in care a fost prezenta, intitulata "Dupa 60 de ani", reprezinta si un fel de omagiu adus lui M.H. Maxy: "Am expus acolo o parte din acele lucrari ale mele care au mult alb, pentru ca sunt expuse pe un perete mai inchis. Imi place foarte mult sa aranjez expozitii, sa "construiesc" pereti, urmaresc cum se lovesc culorile, cum se potrivesc dimensiunile, sa existe asadar intotdeauna un dialog intre lucrari." Persoana tacuta si armonioasa, pictorita prefera sa imi arate o parte din lucrarile depozitate in micul atelier, decat sa vorbeasca prea mult despre sine: "Tot timpul am lucrat, de 60 si ceva de ani lucrez. Nu am parasit nici o clipa pictura..." Trecerea la constructivismul de la Academia libera de Arta a avut loc in timp, a existat mereu o continuitate, un echilibru: "Mi s-a intamplat ceva interesant - am avut o expozitie la Dej. Am expus acolo o lucrare veche de cel putin 20 de ani si o lucrare noua la acel timp si, m-am mirat singura, cat de bine se impacau... Cu timpul mi-am deschis culoarea, mi-am facut-o mai puternica. La batranete am intinerit in pictura, la inceput eram mult mai cuminte." In legatura cu aceste modificari care au avut loc in timp, adauga: "Nu mi-am propus ceva anume. Intotdeauna am lucrat si mereu mi-a iesit altceva. De exemplu, intre lucrarile acestea pe care le vedeti aici sunt mari diferente. Dar asta e treaba celor care privesc." Si, cand privesti picturile Almei Redlinger, viziunea asupra spatiului si formelor te trimite cu gandul direct la trasaturile specifice ale cubismului: "Drumul nostru a fost legat de Maxy, care era un constructivist. Desi fiecare face cu totul altceva, nu ne asemanam, ceva ne leaga, avem o baza puternica in ceea ce priveste desenul de constructie". Acum artista intai isi schiteaza: "Inainte lucram direct pe panza dupa natura. Acum imi fac schite si apoi pictez." Dinaintea noastra se afla o lucrare destul de mare, un interior de atelier la care inca lucreaza, cu portretul unei femei voluminoase in prim-plan. Se zareste o silueta in oglinda din spate, care, mi-a atras Alma Redlinger atentia, este chiar ea, intrucatva ascunsa in ansamblul compozitiei la care spune ca lucreaza de ceva timp, revenind mereu asupra unor aspecte, modificand deseori anumite detalii.