Din culisele „Eurovision tineri muzicieni“

Din culisele „Eurovision tineri muzicieni“

Au trecut opt ani de când România participa pentru prima oară la Concursul Internaţional „Eurovision Young Musicians“. Din 2002 am fost reprezentaţi, pe rând, la Berlin de violonistul Cristian Andrei Fătu, urmat de violoncelistul Octavian Alin Lup la Lucer-na, de pianista Alina Elena Bercu la Viena, în 2006, şi de violonistul Ştefan Beşan, în 2008.

Maşinăria Afrim

Maşinăria Afrim

Cu doar o săptămână înainte de premieră, regizorul Radu Afrim strângea ultimele şuruburi ale spectacolului „Câtă speranţă“, apelând la toate cunoştinţele lui de mecanică teatrală fină. Într-o singură zi, la o singură repetiţie, în doar patru ore, s-au schimbat câteva sute de replici, un regizor s-a supărat de zece ori şi a râs de vreo 20 de ori.

Sarah Chang, la Cruciada Culturii

Sarah Chang, la Cruciada Culturii

La 14 februarie, începând cu ora 19.00, cunoscuta violonistăva susţine un recital la Ateneul Român. Sarah Chang va conduce Bătălia Viorii, prima confruntare din cadrul Cruciadei Culturii, iniţiată de Agenţia de Vise.

Vă mai amintiţi de... Margareta Sterian

Vă mai amintiţi de...  Margareta Sterian

Pictoriţa şi scriitoarea Margareta Sterian s-a născut la 16 martie 1897, în Buzău. La Şcoala Evanghelică din Bucureşti, unde a urmat cursurile liceale, l-a avut ca profesor de română pe Ioan Slavici. A studiat apoi la Paris pictura, arta decorativă şi istoria artei la Academia Ranson şi la École du Louvre. 

"Versetele satanice", o carte pe care nu trebuie să o ai în bibliotecă

Murat Yusuf, şeful cultului musulman din România a cerut reprezentanţilor celorlalte cultele şi şi religii sprijin în momentul lansării în limba română a cărţii cunoscutului autor britanic de origine indiană, Salman Rushdie, deoarece a considerat acest lucru un atac la adresa islamismului. Patriarhul Daniel a condamnat public editarea în limba română a cărţii, considerând că "lezeză valorile spirituale şi simbolurile religio

Reţetă culturală

Reţetă culturală

Drama lui Daldry a fost premiată la Oscar şi la Golden Globes şi îi are în distribuţie pe Ralph Fiennes şi pe Kate Winslet. Ea joacă rolul unei femei misterioase care îi vine în ajutor tânărului Michael, atunci când acesta, bolnav de scarlatină, i se face rău şi se prăbuşeşte pe stradă.

„Cui îi este frică de John Cassavetes?“

„Cui îi este frică de John Cassavetes?“

Regizoarea şi scriitoarea Doris Mirescu, originară din România, a montat la New York un spectacol-multimedia după pelicula „Soţii“ a lui Cassavetes, regizor cunoscut ca fiind pionierul filmului independent. Doris Mirescu, stabilită la New York, a participat cu adaptarea sa în cadrul Festivalului Under the Radar Festival la Public Theater, care s-a desfăşurat recent în acest oraş.

Evenimente din Italia

Evenimente din  Italia

Veneţia. „Carnavalul copiilor" se intitulează evenimentul organizat în perioada 6-16 februarie 2010 la Palatul „Esposizioni ai Giradini" adresat adolescenţilor care vor să participe la secţiunea de Creaţie „Tradiţii veneţiene".

În Miercurea uraganului, 20 Septembrie, la Sala Mare a Palatului, Berlioz – La Damnation de FaustCorul şi Orchestra Filarmonicii „George Enescu” (maestru de cor: Ion Iosif Prunner), Dirijor: John Nelson, Director multimedia: Petrika Ionesco, Solişti: Clémentine Margaine (Marguerite), Peter Hoare (Faust), Nicolas Testé (Méphistophélès), Şerban Vasile (Brander)

acum 1 ora · comentarii (0)

9 septembrie a fost un maraton muzical, mi-l amintesc, început la Sala Radio, cu vioara emoţionantă, străvezie, a lui Dmitry Sitkovetsky, şi sfârşit cu un Bruckner – Simfonia a IV-a „Romantica” – plin de viaţă, de corp, în interpretarea minunatei Münchner Philharmoniker, sub bagheta (cu totul minimalistă) a lui Valery Gergiev.

acum 20 ore · comentarii (0)

Doar ascultând, seară de seară, evoluţia în Festival a marilor orchestre, realizezi faptul că fiecare dintre acestea se defineşte asemenea unui organism viu, dinamic; realizezi că fiecare dispune de personalitate proprie, de un colorit timbral dominant, de un anumit tip de acţiune; chiar de o dominantă emoţională. Iar aceasta aproape indiferent de personalitatea şefului de orchestra, de repertoriul abordat.

acum 6 zile · comentarii (0)

Într-o Miercuri, 13 Septembrie, la Sala Mare a Palatului/ Hindemith – Mathis der Maler (variantă concertantă)/ Orchestra Naţională Radio, Corul Academic Radio (maestru de cor: Ciprian Ţuţu), Dirijor: Lawrence Foster/ Torsten Kerl, Stella Gregorian, Norbert Ernst,  Katerina Tretyakova, Martin Snell, Falk Struckmann, Brigitte Pinter, Lester Lynch,  Cosmin Ifrim, Balint Szabo ,  Peter Galliard

acum 6 zile · comentarii (0)

Desigur, fiecare artist se cântă pe sine – dar senzaţia asta e cu atât mai pregnantă dacă îl asculţi pe Valentin Răduţiu. Laureat al Concursului Enescu în anul 2011, Valentin cântă Concertul nr. 1 pentru violoncel şi orchestră de Şostakovici – şi intră cu totul sub mantia lui. Se cântă pe sine, se oferă cu generozitate. E unul cu violoncelul, unul cu Şostakovici, unul cu după-amiaza asta plină, muzicală, a Festivalului Enescu.

acum 8 zile · comentarii (0)

Vi le-amintiţi? Erau dramatice. Şi, pe alocuri, stârneau teamă. Dar şi un soi de dependenţă greu de lecuit. Marea Morevna, Finist Şoimanul, Coşcei cel făr’ de moarte. Şi-aveau un ton anume, un fir, un aer – un ceva separator; într-un cuvânt, erau inconfundabile. Cum a fost, în mintea mea, şi Orchestra Naţională Rusă în cele două seri de festival: mândră şi inconfundabilă. Un corp perfect autonom, funcţionând fără cusur.

acum 9 zile · comentarii (3)

Anna Pavlova era deja o balerină cunoscută a Teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg atunci când Mihail Fokin a creat pentru ea, în anul 1905, solo-ul „Moartea lebedei“, pe muzică din „Carnavalul animalelor“ de Camille Saint-Saëns. Iar baletul acesta incredibil de trist, despre viaţă, în ultimele ei clipe, despre moartea căreia i te predai, a devenit emblema Annei. Şi-apoi a devenit etern. Ca şi Pavlova. Balerina cu majuscule.

acum 10 zile · comentarii (1)

O inaugurare cu opera „Oedipe” era mai mult decât necesară. Dacă n-a fost să fie printr-o producţie scenică a oricărui teatru ce o are în repertoriu, preferabil Opera Naţională Bucureşti, binevenit s-a arătat un concert cu susţinere internaţională de prestigiu, mai ales prin prezenţa pe podium a celebrei London Philharmonic Orchestra, condusă de Vladimir Jurowsky.

acum 10 zile · comentarii (1)

Era Duminică, 10 Septembrie, la Sala Mare a Palatului: Enescu – Simfonia nr. 1 în mi bemol major op. 13; Saint-Saëns – Concertul pentru violoncel nr. 1 în la minor op. 33; Rimsky-Korsakov – Suita simfonică op. 35 „Sheherazade“ Münchner Philharmoniker/ Valery Gergiev/ Andrei Ioniţă (violoncel)/ Lorenz Năsturică-Herschcowici (Concert maestru)

acum 10 zile · comentarii (0)

418 Contemporary Art Gallery, prestigioasa şi eleganta galerie de artă din Bucureşti, s-a relocat de-acum înainte, „cu arme şi bagaje“, la Cetate Arts Danube, unde s-a vernisat, sâmbătă, expoziţia „Fluid Networks“ a tânărului artist Petrică Ştefan. Aici, „pe malul stâng al Dunării albastre“, la superba proprietate a Joanei Grevers, curator şi istoric de artă, se pregăteşte un centru cultural care va rivaliza cu cele mai vechi şi consacrate.

acum 11 zile · comentarii (0)

Într-o noapte, Vineri spre Sâmbătă, 8/9 Septembrie 2017, la Ateneul Român/ Mozart – Così fan tutte/ Les Musiciens du Louvre, Opt membri ai Corului Filarmonicii „George Enescu”/ Dirijor: Mark Minkowski/ Ana Maria Labin (Fiordiligi), Serena Malfi (Dorabella), Robert Gleadow (Guglielmo), Anicio Zorzi (Ferrando), Jean-Sebastien Bou (Don Alfonso), Giulia Semenzato (Despina)

acum 12 zile · comentarii (0)

„Numai pentru concertul din seara asta şi pentru cel de-aseară [despre „Oedipe” e vorba], abonamentul la Festival îşi merită toţi banii”, zice, cu ochi sclipitori, doamna de lângă mine. E duminică, 3 septembrie, Joshua Bell şi Academy of St Martin in the Fields tocmai au încheiat Concertul nr. 1 pentru vioară şi orchestră în sol minor de Bruch – şi în Sala Mare a Ateneului Român e o energie minunată, bună de pus pe rană.

acum 14 zile · comentarii (2)

În mod cert, creaţia enesciană este bine poziţionată în concertele ediţiei actuale. Este ediţia ce găzduieşte cele mai numeroase lucrări ale maestrului, peste treizeci în toate genurile, creaţii deja intrate în istorie, cum este opera Oedipe; dar şi creaţii abea descoperite printre zecile de manuscrise ale arhivelor.

acum 15 zile · comentarii (0)
Postari Recente