Licitaţii & galerii în lume

Licitaţii & galerii în lume

Printre preţurile remarcabile ale lunii februarie trebuie menţionat cel obţinut în licitaţia dedicată Impresionismului şi Artei Moderne de pictura „La gitane" de Kees van Dongen: 7.097.250 de lire sterline (8.110.757 de euro).

Flamenco a topit zăpada

Flamenco a topit zăpada

Festivalul „Flamenco clasic şi noile genuri“ a început în Bucureşti într-o zi cu circulaţie blocată de nămeţi, dar a atras la Teatrul Odeon incredibil de mult public. Seria de manifestări din cadrul festivalului este organizată de Institutul Cervantes din Bucureşti şi de Ambasada Spaniei în România, cu sprijinul Agenţiei Andaluze de Flamenco.

Încrederea revine pe piaţa de artă

Încrederea revine pe piaţa de artă

În luna februarie s-au înregistrat câteva recorduri mondiale de preţ la marile case de licitaţie. Recordul mondial obţi-nut pentru sculptura „Bărbat mergând I“ de Giacometti a venit la şase ani după cel precedent, realizat cu „Băiat cu pipă“ de Pablo Picasso.

Astra, în vizită la Bucureşti

Astra, în vizită la Bucureşti

Între 19 şi 21 februarie, la Muzeul Ţăranului Român şi Eurocinema Tinerimea Română va rula o selecţie a filmelor prezentate anul trecut în cadrul Festivalului Internaţional de Film Documentar Astra Sibiu. Bucureştenii vor putea viziona, printre altele, peliculele câştigătoare ale premiilor pentru cel mai bun documentar românesc şi cea mai bună cercetare, dar nu vor avea parte de filmul care a câştigat trofeul Astra 2009.

Cronică de moravuri: Pe căi digitale

Cronică de moravuri: Pe căi digitale

Vorbind despre fenomenul chat, o revistă comenta ironic: „Când începi să ştii ce înseamnă ASL, LOL, IWALU, BRB, PAW etc., înseamnă că ai deja probleme serioase.“ Cu toate acestea, câteva vechi prietene au reuşit să scape de problemele lor cele mai arzătoare învăţând tocmai ce anume înseamnă astfel de abrevieri.

Vă mai amintiţi de: Ion Popescu-Gopo

Vă mai amintiţi de: Ion Popescu-Gopo

Numele său a devenit aproape o marcă. Gopo rămâne şi astăzi cel mai apreciat realizator de filme de animaţie din ţara noastră, recunoscut de asemenea pe plan internaţional. Gopo a fost primul român care a câştigat premiul „Palme d’Or“ la Cannes, în 1957, pentru scurtmetrajul de animaţie „Scurtă istorie“.

Reţetă culturală

Reţetă culturală

Cartea scriitorului brazilian, unul dintre cei mai de succes romancieri ai timpurilor, bate filmul regizat de Emily Young. Deşi pelicula are o tentă optimistă, iar finalul nu o „ucide“ pe Veronika, aşa cum se întâmplă în carte, se pare că cititorii dau dovadă de devotament în ceea ce priveşte operele lui Coelho. Chiar dacă finalul cărţii este trist, mesajul este concis şi oferă cititorului un motiv întemeiat de a alege lectu

Plimbare prin oraşul vechi şi nou

Plimbare prin oraşul vechi şi nou

„Dicţionarul monumentelor şi locurilor celebre din Bucureşti” a fost lansat recent de Editura Meronia. Specializată în lucrări de referinţă, editura oferă la intervale regulate dicţionare şi cărţi de istoria civilizaţiilor.

În Miercurea uraganului, 20 Septembrie, la Sala Mare a Palatului, Berlioz – La Damnation de FaustCorul şi Orchestra Filarmonicii „George Enescu” (maestru de cor: Ion Iosif Prunner), Dirijor: John Nelson, Director multimedia: Petrika Ionesco, Solişti: Clémentine Margaine (Marguerite), Peter Hoare (Faust), Nicolas Testé (Méphistophélès), Şerban Vasile (Brander)

acum 1 ora · comentarii (0)

9 septembrie a fost un maraton muzical, mi-l amintesc, început la Sala Radio, cu vioara emoţionantă, străvezie, a lui Dmitry Sitkovetsky, şi sfârşit cu un Bruckner – Simfonia a IV-a „Romantica” – plin de viaţă, de corp, în interpretarea minunatei Münchner Philharmoniker, sub bagheta (cu totul minimalistă) a lui Valery Gergiev.

acum 20 ore · comentarii (0)

Doar ascultând, seară de seară, evoluţia în Festival a marilor orchestre, realizezi faptul că fiecare dintre acestea se defineşte asemenea unui organism viu, dinamic; realizezi că fiecare dispune de personalitate proprie, de un colorit timbral dominant, de un anumit tip de acţiune; chiar de o dominantă emoţională. Iar aceasta aproape indiferent de personalitatea şefului de orchestra, de repertoriul abordat.

acum 6 zile · comentarii (0)

Într-o Miercuri, 13 Septembrie, la Sala Mare a Palatului/ Hindemith – Mathis der Maler (variantă concertantă)/ Orchestra Naţională Radio, Corul Academic Radio (maestru de cor: Ciprian Ţuţu), Dirijor: Lawrence Foster/ Torsten Kerl, Stella Gregorian, Norbert Ernst,  Katerina Tretyakova, Martin Snell, Falk Struckmann, Brigitte Pinter, Lester Lynch,  Cosmin Ifrim, Balint Szabo ,  Peter Galliard

acum 6 zile · comentarii (0)

Desigur, fiecare artist se cântă pe sine – dar senzaţia asta e cu atât mai pregnantă dacă îl asculţi pe Valentin Răduţiu. Laureat al Concursului Enescu în anul 2011, Valentin cântă Concertul nr. 1 pentru violoncel şi orchestră de Şostakovici – şi intră cu totul sub mantia lui. Se cântă pe sine, se oferă cu generozitate. E unul cu violoncelul, unul cu Şostakovici, unul cu după-amiaza asta plină, muzicală, a Festivalului Enescu.

acum 8 zile · comentarii (0)

Vi le-amintiţi? Erau dramatice. Şi, pe alocuri, stârneau teamă. Dar şi un soi de dependenţă greu de lecuit. Marea Morevna, Finist Şoimanul, Coşcei cel făr’ de moarte. Şi-aveau un ton anume, un fir, un aer – un ceva separator; într-un cuvânt, erau inconfundabile. Cum a fost, în mintea mea, şi Orchestra Naţională Rusă în cele două seri de festival: mândră şi inconfundabilă. Un corp perfect autonom, funcţionând fără cusur.

acum 9 zile · comentarii (3)

Anna Pavlova era deja o balerină cunoscută a Teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg atunci când Mihail Fokin a creat pentru ea, în anul 1905, solo-ul „Moartea lebedei“, pe muzică din „Carnavalul animalelor“ de Camille Saint-Saëns. Iar baletul acesta incredibil de trist, despre viaţă, în ultimele ei clipe, despre moartea căreia i te predai, a devenit emblema Annei. Şi-apoi a devenit etern. Ca şi Pavlova. Balerina cu majuscule.

acum 10 zile · comentarii (1)

O inaugurare cu opera „Oedipe” era mai mult decât necesară. Dacă n-a fost să fie printr-o producţie scenică a oricărui teatru ce o are în repertoriu, preferabil Opera Naţională Bucureşti, binevenit s-a arătat un concert cu susţinere internaţională de prestigiu, mai ales prin prezenţa pe podium a celebrei London Philharmonic Orchestra, condusă de Vladimir Jurowsky.

acum 10 zile · comentarii (1)

Era Duminică, 10 Septembrie, la Sala Mare a Palatului: Enescu – Simfonia nr. 1 în mi bemol major op. 13; Saint-Saëns – Concertul pentru violoncel nr. 1 în la minor op. 33; Rimsky-Korsakov – Suita simfonică op. 35 „Sheherazade“ Münchner Philharmoniker/ Valery Gergiev/ Andrei Ioniţă (violoncel)/ Lorenz Năsturică-Herschcowici (Concert maestru)

acum 10 zile · comentarii (0)

418 Contemporary Art Gallery, prestigioasa şi eleganta galerie de artă din Bucureşti, s-a relocat de-acum înainte, „cu arme şi bagaje“, la Cetate Arts Danube, unde s-a vernisat, sâmbătă, expoziţia „Fluid Networks“ a tânărului artist Petrică Ştefan. Aici, „pe malul stâng al Dunării albastre“, la superba proprietate a Joanei Grevers, curator şi istoric de artă, se pregăteşte un centru cultural care va rivaliza cu cele mai vechi şi consacrate.

acum 11 zile · comentarii (0)

Într-o noapte, Vineri spre Sâmbătă, 8/9 Septembrie 2017, la Ateneul Român/ Mozart – Così fan tutte/ Les Musiciens du Louvre, Opt membri ai Corului Filarmonicii „George Enescu”/ Dirijor: Mark Minkowski/ Ana Maria Labin (Fiordiligi), Serena Malfi (Dorabella), Robert Gleadow (Guglielmo), Anicio Zorzi (Ferrando), Jean-Sebastien Bou (Don Alfonso), Giulia Semenzato (Despina)

acum 12 zile · comentarii (0)

„Numai pentru concertul din seara asta şi pentru cel de-aseară [despre „Oedipe” e vorba], abonamentul la Festival îşi merită toţi banii”, zice, cu ochi sclipitori, doamna de lângă mine. E duminică, 3 septembrie, Joshua Bell şi Academy of St Martin in the Fields tocmai au încheiat Concertul nr. 1 pentru vioară şi orchestră în sol minor de Bruch – şi în Sala Mare a Ateneului Român e o energie minunată, bună de pus pe rană.

acum 14 zile · comentarii (2)

În mod cert, creaţia enesciană este bine poziţionată în concertele ediţiei actuale. Este ediţia ce găzduieşte cele mai numeroase lucrări ale maestrului, peste treizeci în toate genurile, creaţii deja intrate în istorie, cum este opera Oedipe; dar şi creaţii abea descoperite printre zecile de manuscrise ale arhivelor.

acum 15 zile · comentarii (0)
Postari Recente