Noaptea Muzeelor 2017: „Cap de copil“ de Brâncuşi, expoziţie despre martirii evrei, replici de dinozauri şi experimente

Noaptea Muzeelor 2017: „Cap de copil“ de Brâncuşi, expoziţie despre martirii evrei, replici de dinozauri şi experimente

O expoziţie dedicată martirilor evrei la Muzeul de Istorie şi Cultură a Evreilor din România, replici în mărime naturală ale unui număr de şase dinozauri la Muzeul Naţional de Geologie, statueta ”Cap de copil”, de Constantin Brâncuşi, spectacole de muzică, dans şi teatru şi experimente ştiinţifice alcătuiesc oferta din Bucureşti a Nopţii Muzeelor 2017, care are loc sâmbătă.

Art Safari, cel mai mare târg de artă contemporană, se deschide la Galeriile Kretzlescu

Art Safari, cel mai mare târg de artă contemporană, se deschide la Galeriile Kretzlescu

Joi a avut loc conferinţa de presă care a anunţat cea de-a patra ediţie a  târgului Art Safari. Pavilionul de artă se deschide vineri şi se închide pe 18 iunie, timp în care spectatorii se pot bucura, pe lângă seriile de expoziţii ale diverşilor artişti contemporani, de cele două mari expoziţii permanente: expoziţia „Luchian şi indepedenţii” şi „Notes on a landscape”, expoziţie cu opere româneşti, curatoriată de belgianul Wim Waelput.

InstaCannes, rubrica Eugeniei Vodă. Cifre şi senzaţii

InstaCannes, rubrica Eugeniei Vodă. Cifre şi senzaţii

InstaCannes, rubrica Eugeniei Vodă, prezintă de această dată, o anecdotă transmisă de binecunoscutul regizor Woody Allen, cu privire la preşedintele american Donald Trump, precum şi cifrele impresionante cu privire la bugetui ediţiei din acest an, dar şi cu privire la oamenii implicaţi în acest festival.

Ordonanţa de modificare a Legii cinematografiei a picat în Camera Deputaţilor fără niciun fel de dezbatere. E un conflict de generaţie, s-a zis de la tribuna Parlamentului, s-au primit avertismente grave din partea unor organizaţii. Ei bine, să vedem mai pe-ndelete care-au fost gravele avertismente - poate, aşa, aflăm şi de ce despre ele nu s-a putut discuta. Şi de ce ministrul Culturii şi Identităţii Naţionale tace în continuare.

acum 15 ore · comentarii (1)

Proiectul de adoptare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 91/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul cinematografiei, proiect care se află pe agenda plenului Camerei Deputaţilor din data de 22-23 mai 2017.

acum 3 zile · comentarii (0)

Spre finalul stagiunii Operei Naţionale Bucureşti, se conturează, retrospectiv, o structură aparte în concepţia repertorială, primele luni aducând o avalanşă de evenimente cu totul speciale, în care s-au regăsit şi oaspeţi din galeria „celor mari” pe plan internaţional - fie în gale fastuoase, de operă sau de balet -, fie în premiere ce s-au succedat lunar, alternând,

acum 4 zile · comentarii (0)

S-a întâmplat şi anul acesta celebrul eveniment „Noaptea Muzeelor”. Ce-i drept, mai promovată a fost mişcarea de protest a muzeografilor care a precedat pomana culturală, pentru că vremea ploioasă nu i-a mai scos pe români din case ca în alte dăţi, dar nici de această dată nu au lipsit cozile la care oamenii au aşteptat ore în şir.

acum 5 zile · comentarii (16)

Aida Garifullina şi Julia Lezhneva – două voci venite din est, două soprane ruse care au atras atenţia criticii şi publicului; două voci tinere (Aida Garifullina are 29 ani, Julia Lezhneva, 27 ani) care deja fac o importantă carieră internaţională. Ambele au contract cu casa londoneză de discuri Decca şi ambele şi-au lansat în prima parte a anului 2017 un nou album.

acum 18 zile · comentarii (0)

Mi-ar fi plăcut să merg şi joi la concertul de la Ateneu, dar am cedat ispitei de a revedea excelenta producţie a lui Stephen Barlow pentru Rigoletto, de la ONB. Însă, aşa cum s-au aşezat lucrurile, muzica Simfoniei destinului de la Ateneu devine un preambul excelent (dar şi un standard înalt de interpretare) în aşteptarea lui Fidelio la ONB (14 Mai).

acum 20 zile · comentarii (0)

Am mers la cele două spectacole, stimulat de distribuţii tinere şi de un oaspete străin. În prima privinţă, este clar că managementul Operei Naţionale Bucureşti se orientează către întinerirea afişului, în măsura în care vocalitatea rolurilor se pretează abordării de către unii cântăreţi aflaţi la începuturile carierelor, demersuri de multe ori riscante dar, dacă sunt precaut gândite, funcţionează şi atrag.

acum 20 zile · comentarii (0)

Mihaela Martin, plecată în Germania din 1986, a cântat joi şi vineri Concertul în la minor, op. 53, pentru vioară şi orchestră de Antonin Dvorak, alături de Orchestra Simfonică a Filarmonicii George Enescu, condusă de Christian Badea. Violonista spune, într-un interviu, că a constatat, în România, o absenţă a tinerilor violonişti.  Artista punctează că acasă este acum, pentru ea, acolo "unde este fiul ei".

acum 21 zile · comentarii (1)

Dacă nu mă înşeală memoria, cred că sunt mai bine de doi ani de când ONB nu a mai prezentat Rigoletto. Ar putea să vă pară drept impardonabilă lipsa mea de precizie, dar, conform unui principiu românesc după care „istoria începe cu ultimul manager”, website-ul Operei Naţionale nu mai conţine nici un fel de date istorice.

acum 21 zile · comentarii (0)