teach for romania - ultimele știri
Angelica Cocea a devenit sufletul școlii din Țibănești (Iași) unde predă de 29 de ani. Le cumpără copiilor sărmani haine, încălțăminte, mâncare și rechizite și abordează fiecare elev talentat ca să îl motiveze să scrie la revista școlii. Încrederea pe care o sădește în ei este răsplătită.
Tatiana Cristian, profesoară la o școală din Vrancea, își învață elevii să își stabilească obiective și cum să le ducă la îndeplinire. Îi introduce în lumea fascinantă a matematicii și le arată că au nevoie de matematică la absolut orice, de la un simplu calcul până la studiul legilor gazelor.
Diana Blînda și-a dorit să transmită mai departe experiența ei în afaceri și de viață, iar acum predă prin metode atipice la o școală din Chitila. Elevii joacă în piese de teatru create de ei și au venit cu ideea să redacteze un ziar al școlii
Elena Marinescu a adus întreaga ei experiență corporatistă la clasă și îi învață pe copii despre empatie, comunicare și lucrul în echipă. Folosește elemente din natură în procesul de învățare, iar când un elev lipsește, înregistrează filmulețe cu colegii lui ca să îl motiveze să revină la ore
Maria Cleopatra Stoicescu a reușit să readucă educația într-un sat uitat de lume și a pus pe hartă așezarea unde predă în prezent, vorbind despre istoria bogată și fascinantă a acesteia
Organizația Teach for Romania a lansat cea mai riguroasă intervenție de literație din întregul sistem de învățământ public din România, concentrându-și eforturile atât pe soluții remediale adresate nevoilor copiilor cu decalaje grave, cât și punerea unor baze sănătoase în primii ani de școală.
Cătălina Geantău a implementat un sistem la clasă, prin care elevii câștigă rechizite, jocuri și jucării dacă nu lipsesc la ore și dau răspunsuri corecte la clasă și la temele pentru acasă.
Melania Vamanu aplică la clasă cultura reușitei, iar ca parte a strategiei de predare este mereu atentă la starea elevilor săi, dar și la nevoia lor de siguranță. Lecțiile sale de istorie sunt o călătorie fascinantă de-a lungul secolelor, din care elevii preiau valori și devin la rândul lor lideri.
O învățătoare dintr-un sat din județul Cluj a reușit să readucă speranța în școala unde predă. La inițiativa ei, 30 de voluntari ai unui ONG au demarat un amplu proces de reabilitare a școlii, dar și de dotare a acesteia cu cele necesare actului didactic
Directorul școlii din Chitila a reușit să renoveze complet unitatea școlară în doar trei ani pentru că a știut să apropie părinții și autoritățile locale și să îi implice într-un parteneriat pentru educație.
Sorana Radu și-a folosit experiența de 15 ani în publicitate ca să readucă la școală jumătate dintre elevii din clasa ei care abandonaseră cursurile. Predă prin metode experiențiale și organizează constant campanii pe rețelele sociale.
Pamela Alina Popa, profesor la o școală din județul Timiș, îi învață engleză pe elevii săi prin metode atipice, dar face cu ei și dezvoltare personală și le formează abilități care îi pregătesc pentru viața de adulți.
Diana Iaru, învățătoare la o școală din județul Buzău, le dezvoltă elevilor spiritul de echipă, îi învață să lucreze cu termene limită și îi încurajează să își împărtășească cunoștințele cu colegii.
35,8% dintre copiii din România, adică 1,2 milioane, se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, mult mai grav decât în rândul adulţilor (30,2%).
Roxana Costache, învăţătoare la şcoala din Crevedia, le-a insuflat elevilor săi dragostea pentru cultura şi tradiţiile strămoşilor. Împreună cu ei, le pune în practică proiectele, cum este clasa outdoor, calendarul advent şi expediţiile în comunitate...
Copiii din comuna călărăşeană Frumuşani au avut parte de servicii medicale gratuite, la sfârşitul săptămânii trecute, prin grija dascălilor din comunitatea Teach for Romania.
Ramona Ioana Radu, învăţătoare la şcoala din comuna Mironeasa, judeţul Iaşi, este deja un exemplu de urmat pentru cadrele didactice, deşi are doar câteva luni de când predă. Mulţi din elevii săi au învăţat să scrie şi să citească, iar alţii chiar le ...
Principala cauză a abandonului şcolar este situaţia financiară a copiilor care, în zilele friguroase sau cu ploaie, nu pot ajunge la ore pentru că nu au încălţăminte adecvată.
După ce a activat un deceniu ca psiholog şi trainer de dezvoltare personală şi organizaţională, Livia Mohîrţă a ales să se dedice copiilor din medii defavorizate din Cernica, Ilfov. Informaţiile predate la clasă le leagă mereu de activităţi care i-ar...
Teach for Romania şi Inspectoratul Şcolar General Călăraşi au organizat dezbaterea „Accesul la educaţie în mediile vulnerabile”, eveniment care a adus laolaltă actori relevanţi de la nivel central şi local, dar şi profesori, care au un rol semnificat...
Costin Enache îşi învaţă elevii din Sânpetru ce sunt celulele, ADN-ul şi lanţul trofic prin exemple din viaţa de zi cu zi. Cel mai important, însă, el le explică de ce este bine să ne cunoaştem corpul şi speră că prin iniţiativele sale copiii vor ale...
Mirela Şteţco, profesor şi unul dintre liderii programului „Teach for Romania“, face o radiografie completă a sistemului de învăţământ din mediile defavorizate, punctând faptul că una dintre principalele probleme este lipsa personalului nu doar calif...
Adriana Vasiliu, învăţătoare la Şcoala Gimnazială “Petre Mironescu-Mera”, comuna Mera, judeţul Vrancea, predă materia prin metode atipice. Elevii săi practică la clasă semaforul emoţiilor, îi dau feedback la sfârşitul fiecărei zile de şcoală şi au de...
În perioada 5 iulie – 14 august 2021, Teach for Romania organizează Academia de Leadership şi Pedagogie, singurul program de formare dedicat profesorilor care predau în comunităţi dezavantajate.
În contextul în care România încă se confruntă cu fenomenul de segregare în şcolile publice, Teach for Romania şi Roma Education Fund lansează proiectul „Segregare pe minus, Diversitate pe plus – Educaţie de la egal la egal pentru comunităţile roma ş...
Gabriel Răducanu predă de doi ani religia la un liceu din oraşul Brăneşti, judeţul Ilfov, şi spune că în acest timp a învăţat că entuziasmul profesorului dictează succesul avut la clasă
Roxana Marinescu este învăţătoare într-un sat din judeţul Iflov şi spune că nu crede într-o reţetă universală a succesului în învăţământ, însă are câteva principii şi metode de la care nu se abate niciodată şi care s-au dovedit a fi deosebit de efici...
Învăţătoarea Gabriela Dima explică de ce programa şcolară trebuie însoţită şi de educaţie socio-emoţională şi civică, mai ales în mediile rurale vulnerabilizate. Gabriela Dima (44 de ani) este, de trei ani, învăţătoare în satul Sohatu din Călăraşi, u...
Cum a fost
transformată o sală dezafectată dintr-o şcoală de la ţară într-un modern Club
al Elevilor
De la sfârşitul lunii decembrie 2019, o sală dezafectată de la şcoala din comuna Poienarii de Argeş a fost transformată într-un Club al Elevilor, care are, printre altele, tablete digitale, o bibliotecă şi o tablă interactivă....
Învăţătoarea Gabriela Dima a fost prezentă vineri, la Adevărul Live de la ora 13.00 şi a povestit despre educaţie cu drag de copii.
După cazul recent din Iaşi, unde un învăţător a dat calificativul ”Suficient” unui elev de clasa a doua căruia i-a corectat cuvântul ”patinoar” scris corect, un meditator face un apel public către profesori, cerându-le să verifice dacă elevii ştiu să...
Deşi are o diplomă de economist, Elena Gabriela Badea (40 de ani) a renunţat la tranzacţii, după aproape două decenii de activitate în comerţ şi nu numai, luând o decizie radicală: a ales să devină învăţătoare pentru copii din categorii vulnerabile.
42% din elevii de 15 ani sunt analfabeti funcţional, adică nu înţeleg ce citesc şi nu pot aplica ceea ce învaţă la realitate, din cauza metodelor învechite de predare. În acest context, dar şi al faptului că pe 18 aprilie este ultimul termen de înscr...
Mai mulţi tineri renunţă anual la joburile lor pentru a deveni profesori sau învăţători în cele mai defavorizate zone ale ţării. „Weekend Adevărul“ a vorbit cu câţiva dintre cei 40 de dascăli care fac parte din a treia generaţie a programul Teach for...
Care este, de fapt, rolul unui profesor în şcoală, este întrebarea la care încearcă să răspundă un grup de experţi care vor să schimbe faţa profesoratului românesc. Echipa de experţi de la Teach for Romania vrea să-i înveţe pe profesori cum să fie ed...
Nu există politician sau guvernant care să nu declare cu mâna pe inimă că educaţia este o prioritate pentru societatea românească, dar - cu toate acestea - sistemul de educaţie românesc continuă an de an să sufere de subfinanţare, iar rezultatele ele...