afdj - ultimele știri
Secretarul de stat Sorin Banciu a precizat, într-o intervenție la Antena 3, că partea ucraineană a susținut în timpul discuțiilor de astăzi că nu au efectuat lucrări de dragare pe canalul Bîstroe, fiind vorba de lucrări de întreținere.
„Perseus” este cel mai mare spărgător de gheaţă de pe Dunărea maritimă, iar peripeţiile prin care a trecut sunt demne de a rămâne în cărţile de istorie. În prezent, bătrâna navă este într-un amplu proces de modernizare. Atunci când lucrările vor fi g...
Decizie revoluţionară: pentru prima oară în ultimul sfert de secol, membrii Consiliilor de Administraţie de la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) şi de la Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) nu mai sunt politicieni sau rude d...
Universitatea „Dunărea de Jos" din Galaţi a semnat astăzi, 29 iunie 2020, un Memorandum cu Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi care propune dezvoltarea parteneriatului dintre cele două instituţii pentru dezvoltarea şi valorificarea ...
Bărbatul a fost observat de trecători în timp ce se chinuia să se menţină la suprafaţă şi a fost adus la mal de o barcă a Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ). Din păcate, echipajul SMURD sosit la faţa locului nu a reuşit să-l resusciteze.
Compania naţională care se ocupă de operaţiunile de dragare, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi, spune însă că acuzaţiile formulate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Mediului privind sturionii din Dunăre „îng...
Principala rază de acţiune complexului de utilaje este în zona de Dunăre dintre Corabia şi Calafat, acolo unde în perioadele de secetă şenalul navigabil este foarte greu de menţinut la adâncimile necesare.
Nava este în patrimoniul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, iar reparaţiile capitale sunt cerute de mai bine de un deceniu. „Perseus” este în uz din 1989 şi este singur spărgător de gheaţă performant care acţionează pe Dunărea ma...
„Perseus” este singurul spărgător de gheaţă clasa G60 de pe Dunărea maritimă, se află de 30 de ani în exploatare şi are nevoie de o modernizări urgente, fiind la un pas de a nu mai putea fi folosit. Autorităţile încearcă de cinci ani să găsească o fi...
Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a anunţat că a făcut măsurătorile necesare şi a introdus-o în hărţile de navigaţie, ceea ce înseamnă că este cert că nu mai este vorba doar de un capriciu al fluviului, ci de un fenomen natural ce...
La Galaţi, trecerea cu bacul a fost oprită duminică timp de mai multe ore pentru ca zona de acostare să fie adâncită. Tot la Galaţi, insula de nisip din mijlocul fluviului şi-a triplat dimensiunile în ultima săptămână, ajungând la aproape un kilometr...
Mai multe remorchere au încercat, fără succes, să elibereze nava eşuată – „Vera Rose”, sub pavilion Vanuatu - aşa că s-a trecut la descărcarea unei părţi a mărfii într-o barjă, în speranţa că prova se va ridica de pe fundul apei. Există şi ipoteza c...
Administraţia Portuară a Dunării Martime (APDM) şi Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) se confruntă cu probleme în menţinerea adâncimii şenalului navigabil a fluviului la cotele stabilite de convenţiile internaţionale: 7,62 metri între Sul...
Ambarcaţiunea care a costat 5,7 milioane de euro a primit numele de „Farul” şi a fost dată în exploatare de marţi, 8 mai 2018. A fost construită la Şantierul Naval „Damen” Galaţi, are design modern şi caracteristici tehnice de vârf. Este primul remor...
În cursul zilei de marţi, 3 aprilie 2018, cota fluviului va ajunge la 623 de centimetri la Galaţi, cu 13 centimetri peste cota de inundaţie. Urmează o perioadă de scădere uşoară a nivelului apei (cu circa 12 de centimetri în trei zile), după care vor...
Potrivit Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), cota fluviului a ajuns, marţi dimineaţă (27 martie), la Brăila, la 604 centimetri, cu doar 6 centimetri sub cota de inundaţie, care ar putea să fie depăşită în cursul zilei de miercuri. La Gal...
Proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici este pe circuit şi urmează să ajungă în şedinţa Guvernului, spre aprobare. Prin urmare, imediat ce se aprobă cererea de finanţare, se vor demara procedurile de achiziţie a navelo...
O comisie specială din Ministerul Culturii a decis, în 1996, că nava veche de un secol nu poate fi considerată parte a patrimoniului naţional, în ciuda faptului că a fost implicată în cele două războaie mondiale, dar şi în războiul balcanic. În 2010 ...
Deoarece ţara noastră a refuzat să onoreze pretenţiile financiare ale unui consorţiu internaţional, confirmate printr-o decizie a Curţii de Arbitraj de la Zurich (Elveţia), dar nerecunoscute de Justiţia din România, orice navă a Administraţiei Fluvia...
Nava lungă de 108 metri încerca să facă o manevră de întoarcere însă a atins, miercuri noapte, un obstacol nesemnalizat (un banc de nisip) de pe fundul Dunării. Zona este în grija Administraţie Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), instituţie care, cu ni...
Guvernul a dat în vară 8,2 milioane de euro pentru reabilitarea navei Perseus, însă la licitaţia pentru lucrare nu s-a prezentat niciun ofertant.
Seceta a lăsat Dunărea fără apă. Fluviul mai are doar 60% din debitul normal pentru această perioadă
Administraţia Dunării face dragaje ale şenalului navigabil în mai multe puncte ale fluviului pentru a putea menţine în siguranţă circulaţia navelor. Principalul punct critic este în acest moment la confluenţa Dunării cu Prutul.
Nava a fost construită la Şantierul Naval „Damen” din Galaţi. A fost botezată „Farul”, ca un omagiu adus navei cu acelaşi nume care, în anii '70, a intervenit la stingerea unui cargou încărcat cu azotat de amoniu, a cărui explozie putea şterge de pe ...
Nava a costat puţin peste 500.000 de euro şi a fost făcută de un şantier naval de mici dimensiuni, din Constanţa. Interesant este că Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a reuşit să contracteze, din bugetul alocat, două pilotine, după ce în urma l...
Alexandru Pâslaru (31 ani), fiul fostului deputat Florin Pâslaru (acum consilier pentru relaţia cu grupurile parlamentare al lui Liviu Dragnea, după ce Justiţia i-a interzis să mai ocupe un post de ales în urma unei condamnări penale), a ajuns membru...
De retehnologizare vor beneficia atât spărgătorul „Perseus”, aflat în dotarea Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, cât şi remorcherul specializat „Hercules”, care se află la Constanţa. Fondurile necesare sunt solicitate de mai bine...
Nava avariată de sloiuri este o dragă aflată la ancoră pe malul fluviului. A fost răsturnată de gheaţă şi este pe jumătate sub apă. Armatorii spun că vor face toate demersurile juridice pentru ca statul să suporte daunele pentru că nu a ţinut navigab...
Australia nici măcar nu are nevoie pentru teritoriul propriu de navă, ci vrea să o folosească pentru cercetări în zona arctică. Construcţia navei a început deja, termenul de predare fiind 2019. De cealaltă parte, România nu alocă bani nici măcar pent...
Circulaţia pe fluviu este blocată de mai bine de o lună de zile deoarece Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) a abandonat sectorul din amonte de Brăila al fluviului, pe motiv că nu are cu ce sparge gheaţa. Proprietarii navelor, în mare part...
Peste 100 de ambarcaţiuni de mare capacitate pentru transport mărfuri sunt blocate în gheaţă, pe fluviu, de mai bine de o lună. Proprietarii acestora, în mare parte companii străine, raportează pagube de zeci milioane de euro şi ameninţă România cu p...
De aproape o lună de zile, de la Brăila către amonte nu se mai circulă, după ce autorităţile au decis să nu mai spargă gheaţa deoarece au un singur spărgător disponibil Reprezentanţii mai multor companii spun că asta le-a adus pierderi importante, de...
Podurile de gheaţă de pe fluviu au acumulat în spatele lor mici „lacuri” înalte de 1-2 metri, iar în cazul în care banchiza ar ceda brusc din cauza încălzirii vremii s-ar forma un val de viitură cu înălţimea de peste trei metri, care ar produce inund...
Oamenii din Delta Dunării nu au nicio posibilitate de a se deplasa. Navele de transport călători nu mai circulă de duminică.
Decizia a fost luată de Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, pe termen neprecizat, începând din data de 10 ianuarie 2017, ora 12,00. Deocamdată, pe sectorul Brăila-Galaţi-Tulcea-Sulina şenalul este ţinut în stare acceptabilă.
Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a scos pe şenalul navigabil spărgătorul de gheaţă Perseus (cea mai mare navă specializată din România), dar şi câteva împingătoare, care patrulează pe fluviu de la Brăila până la Sulina. Sloiurile acoperă în un...
Dorian Dumitru, directorul general al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), spune că uriaşa navă „Perseus”, cel mai mare spărgător de gheaţă românesc, trebuia reechipată încă de acum 10 ani, dar că niciodată nu s-au găsit la buget bani şi ...
Autorităţile române acuză autorităţile bulgare că nu-şi îndeplinesc obligaţiile internaţionale privind menţinerea şenalului navigabil al Dunării la adâncimea stabilită. Sectorul bulgăresc de la kilometrul 568 a devenit un coşmar pentru toţi armatorii...
Cota fluviului a ajuns la 529 de centimetri, însă în următoarele zile urmează că ajungă în sectorul Galaţi-Brăila încă două unde de viitură, care ar putea creşte nivelul apei cu aproape un metru, caz în care cota de atenţie va fi depăşită. Deocamdată...
Navele sunt depăşite tehnologic, lente şi poluante. Pentru unele dintre ele nu se mai fabrică de mult piese de schimb, iar costurile de întreţinere, reparaţii şi exploatare sunt ridicate. Pentru refacerea flotei, AFDJ Galaţi intenţionează să acceseze...
Potrivit Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, există trei puncte critice: la Bechet (unde se fac dragaje), la Corabia (unde se va interveni în zilele următoare) şi Belene-Vardim, sector aflat în administrarea bulgarilor, unde exist...
Amenajarea portului turistic din oraşul Corabia, ce se derulează pe fonduri europene şi de la care autorităţile locale au speranţe că va ridica oraşul prin condiţiile de agrement ce vor fi oferite din toamnă, riscă să se transforme într-un fiasco din...
Deşi cotele apelor Dunării au crescut uşor in ultimele zile, navigaţia se desfăşoară în continuare cu dificultate. Nu s-au înregistrat încă nave eşuate sau alte probleme, dar Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi trebuie să execute periodic ...
Un angajat al Autorităţii Fluviale a Dunării de Jos a fost prins de către jandarmi în timp ce pleca de la serviciu cu maşina plină cu bidoane cu benzină şi motorină.
AFDJ Galaţi a lansat o licitaţie pe SEAP pentru achiziţionarea unui remorcher multifuncţional, nou. Intervenţiile cu acest tip de nave pe Dunărea îngheţată au demonstrat, iarna trecută, necesitatea şi utilitatea unor asemenea investiţii....
Dacă salariaţii bugetari nu-şi mai fac iluzii şi au scos din vocabular cuvintele „primă de Paşti", există şi angajaţi pe care iepuraşul nu-i ocoleşte nici anul acesta, în ciuda recesiunii. Şi nu doar în mediul privat.
Etapa a doua a restructurării este blocată deoarece presupune o cheltuială de şase milioane de lei. În atare situaţie, cei care s-au înscris pe „lista neagră" nu mai aleg şomajul, ci păstrarea statului de salariat....
Cel mai important armator de la Dunăre acuză AFDJ că nu a spart gheaţa pentru a se putea naviga pe fluviu în timpul perioadei geroase din această iarnă şi din această cauză a înregistrat pierderi de două milioane de euro. Conducerea instituţiei incri...
Mai grav este faptul că, deşi din cauza acestei situaţii, continuă să aibă statut de angajat nu-şi vor putea primi nici salariile curente pentru că oficial acestea nu mai există.
La Mila 45, pe o lungime de un kilometru, grosimea gheţii ajunge la trei şi chiar patru metri. Încercând să o spargă, remorcherul Perseus a rămas blocat în mijlocul acesteia....
Cu tot cu bonusuri, angajaţii companiei de stat amintite va încasa în medie 2.752 de lei lunar. Anul trecut, salariul mediu era, la AFDJ, de "doar" 2.510 lei. În ultmii anii, la Administraţia Fluvială a izbucnit mai multe scandaluri legate de salarii...
Florinel Mihalache, fost director de navigaţia la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi, a dat compania în judecată în legătură cu neplata indemnizaţiei de conducere. Judecătorii au concluzionat că salariul de 8.645 de lei pe lună era cam mi...
Cele două nave s-au ciocnit uşor datorită inerţiei, în timp ce se aflau în portul Tulcea în zona ARBDD, în faţa a zeci de martori ce aşteptau să treacă Dunărea spre Tudor Vladimirescu....
Acuzaţiile sunt lansate de Sindicatul "Farul". În acest moment, la Administraşia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi este în control o comisie de anchetă de la Ministerul Transporturilor.
Apele scad cu trei până la şase centimetri în fiecare zi, iar porţiunea navigabilă se restrânge kilometru cu kilometru spre Galaţi, conform Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos. Navigatorii sunt permanent atenţionaţi printr-o serie de avize pe ca...
Corpul de control al Ministerului Transportului a luat la puricat documentele Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos după ce Sindicatul„Farul” a sesizat existenţa mai multor ilegalităţi precum achiziţii păguboase, contracte cu dedicaţie şi vânzarea...
Conform directorului de navigaţie al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, Alexandros Galiaţatos, debitele scăzute ale Dunării continuă să facă probleme navigatorilor. Pe sectorul Dunăre, între km 300 şi km 570, sunt peste 50 de uni...
Conform directorului de navigaţie al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, Alexandros Galiaţatos, debitele scăzute ale Dunării continuă să facă probleme navigatorilor. Pe sectorul Dunăre, între km 300 şi km 570, sunt peste 50 de uni...
În primele luni ale anului 2012, un număr de 110 angajaţi ai Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) ar urma să fie disponibilizaţi. Decizia a fost luată în urma unei analize făcută de Ministerul Transporturilor şi a fost comunicată sindicatu...
Reprezentanţii sindicatului spun că măsura luată de conducere este abuzivă şi ilegală deoarece conform articolului 52 din noul Cod al Muncii acest lucru nu se justifică. Pe lângă acţiunea în instanţă, se vor depune reclamaţii atât la conducerea Mini...