Vladimir Stoicescu

Pilot Comercial

Anul 2015 a fost un an foarte bun pentru companiile de transport aerian. Preţul kerosenului a scăzut cu 33.14%, cererea a crescut cu aprox. 7% şi aeronavele decolează aproape pline (load factor: aprox. 80%).  Companiile de transport cumpără în continuare aeronave, se dezvoltă şi angajază personal calificat. Majoritatea companiilor au raportat profit şi unele au raportat chiar un profit record (American Airlines).

Am ajuns la al patrulea articol din seria “Întreabă un pilot”. În ultimele patru săptămâni am răspuns  împreună cu Vio Ludusan la 16 întrebări şi consider că este important să înţelegem părerile comunităţii despre acest proiect. Scopul a fost şi rămâne informarea cititorilor despre aviaţie, în general, şi despre meseria de pilot.

Modalitatea  prin care companiile de transport aerian angajează piloţi de linie este în continuă schimbare. Evident, companiile importante au un număr foarte mare de aplicanţi şi îşi permit să fie cât mai selective. Aceste companii nu duc lipsă de piloţi calificaţi, practic pot alege cu ochii închişi un CV din sutele primite şi au mari şanse de a alege un candidat calificat.